Po rekapitulácii pätnásťročnej kariéry výberovkou Greatest Hits ... So Far (2010), ktorú Pink vydala počas materskej dovolenky, prichádza s novou nahrávkou The Truth About Love. Názov evokuje slaďáky, a preto je namieste otázka: Zostala speváčka stále drzá a priama, alebo sa kvôli svojej dcére rozhodla polepšiť?

Teóriu o "zmäknutej" mamičke vyvracia hneď úvodná skladba albumu. Agresívne bubnové intro naznačuje, že je všetko tak, ako sme u Pink zvyknutí. S menšími obmenami zostala verná svojmu producentskému tímu a, chvalabohu, nepodľahla súčasnému trendu tanečných žánrov. Zmenilo sa len jedno. Oproti poslednej štúdiovke je rozdiel v dominantnom nástroji. Kým na Funhouse (2008) otvárala každú skladbu elektrická gitara, teraz ju na piatich kúskoch strieda klavír alebo syntetizátor.

Svoju citlivejšiu stránku Pink naplno prejavuje len v piesni Beam Me Up. Hoci intímnosťou a jednoduchosťou táto pieseň výrazne vyčnieva, kontextovo a tematicky na album rozhodne patrí.

O láske bez servítky

Práve najvyšší cit ľudstva je ústrednou témou tohto opusu. Speváčka sa od srdca a bez servítky pred ústami vyznáva z kladných názorov k sexu, rána po jednorázovke, nezmyselnosti zotrvávania v nefungujúcom vzťahu alebo hľadania útechy u niekoho iného po zanedbávaní vlastným frajerom. Celú túto fascinujúcu nadväznosť zhrnie v titulnej skladbe, kde to "zabije" tým, že celou pravdou o láske je vlastne lož.

Pílkou v ušiach je však opakovanie odvekej témy o nevzdávaní sa. Áno, ľudstvo sa stále nepoučilo, ale keď to nejde po dobrotky, ide to po zlotky. Pink uchopila túto tému cez klasickú šablónu: track s miernym tempom + srdcervúci refrén + text o vzchopení sa po nespočetných pádoch = Try.

Textovým esom celého albumu je originálna definícia "toho pravého" na duete True LoveLily Allen (po novom Lily Rose Cooper). Spájaním paradoxov ako "občas neznášam každé slovo, ktoré vypustíš s úst, občas ti mám chuť vraziť, no zároveň ťa chcem objať a hodiť sa ti okolo krku" dáva Pink pomenovaniu ideálny partner nový, celkom vtipný rozmer. Škoda len, že spolupráca dvoch speváčok s podobným odľahčeným prístupom k životu a šoubiznisu nebola výživnejšia. Britská hviezda sa v skladbe objaví od veci, akoby len išla okolo a zastavila sa na jeden riadok spevu.

Vydarené prekvapenia

Okrem Lily sa na albume mihne aj EminemNate Ruess – frontman skupiny .fun. To robí album ešte príťažlivejším, pretože tri spolupráce na jednej štúdiovke sú pre Pink zatiaľ maximum. Navyše je zaujímavé ju počuť spievať do hudby charakteristickej pre rapera alebo indie-popovú skupinu.

Nová kolekcia songov od americkej hviezd vyšla aj v deluxe edícii, ktorá pozostáva z dvoch CD. Zatiaľ čo to prvé je o láske vo všeobecnosti, to druhé je sčasti aj osobnou výpoveďou. Svedčí o tom atypická skladba Run o láske k dcére, za ktorej produkciu by sa nemusel hanbiť ani Ryan Tedder z One Republic. Z lásky k práci, ktorú robí tak dlho a tak svedomito, sa zase Pink vyspievala na Good Old Days.

The Truth About Love je komplexným prehľadom o tom, ako Pink vníma lásku. Našťastie pre nás, vníma ju svojsky: s nadhľadom, sebairóniou, ale aj dostatočnou vážnosťou a emocionalitou, ktoré ju charakterizujú. Zatiaľ sa zdá, že na novom albume tieto svoje kvality "predala" najlepšie - po prvýkrát sa jej s ním podarilo dobyť americký rebríček Billboard 200.

Pink feat. Nate Ruess - Just Give Me a Reason

Pink – The Truth About Love
(La Face Records, 2012)