"Háj & Lov bude CD pre celú rodinu. Na svoje si príde babička, rodičia aj vnúčatá. Aj pes a rybičky." Takto vtipne a s nadhľadom okomentovali Noisecut svoj nový album na sociálnej sieti. To teda nielenže znamená, že nemusíte byť iba poľovníkom, aby vás Háj & Lov oslovil, ale dokonca vám meno Noisecut ani nemusí nič hovoriť.

Ešte pred pár mesiacmi sa o novinke skupiny Noisecut vedelo iba veľmi málo a aj o tom sa ťažko polemizovalo. Po dlhom čakaní však bratislavské elektro-popové kvarteto prinieslo nahrávku, ktorá ich posúva zase o niečo ďalej ako BLIIIZKO (2008) a ktorá drzo ašpiruje na album roka nie iba v "alternatívnej" hudobnej sfére.

Napriek rozmanitosti zvukov a spleti nálad od roztancovaných trackov ako Tancuj cez urbanistickú sondu do duše mestského človeka v prvom singli Jazda drží Háj & Lov krásne pokope. To hlavne pre svojský a rozoznateľný sound kapely, ktorý sa každým ďalším albumom kryštalizuje a ustáľuje. Noisecut mu vdýchli melanchóliu i romantiku, ale i tie sa niekedy prestávajú držať na uzde. Možno prekvapia spoluprácou s raperom Lyrikom, istotne potešia do songlistu zaradenou Marienou, ktorá sa stala singlom roka na vlaňajších Radio_Head Awards a pravdepodobne zaujmú ojedinelým, ale zato psychedelicko mrazivým gitarovým sólom v skladbe December.

Noisecut + Lyrik- Jazda

Ako býva zvykom, album obsahuje prevažne pokojnejšie tempá, tie však nenudia, pretože strhnú svojím príbehom a v správnom čase sa zvrtnú do vôd, ktoré vám nedovolia odtrhnúť pozornosť. Na tom má nepopierateľnú zásluhu textové majstrovstvo speváčky Bet-Maj Sepje, ktorej tvorivosť prešla od prvého albumu dlhú cestu. Úvodná a krehko znejúca 108 alebo akustická V krajine bez mora sú skôr zhudobnené básne ako nútené frázy napasované do melódií.

Odpájam sa, ktorá nemá ďaleko od súčasného experimentálneho drum&bassu, by sa zase veľmi dobre ujala v rádiách ako ďalší singel, na päty jej však šliape neobvykle nazvaná pieseň Dáta taja dych. Tá svojimi aranžmánmi a štýlom dokonale pripomína berlínskych kráľov dekadencie IAMX a toto prirovnanie je zaslúženým komplimentom. Odvážiť sa produkovať podobné kúsky môže byť u nás na Slovensku dvojsečnou zbraňou, Noisecut však stavili na dobrú kartu a nepoľavili.

Záver albumu sa nesie v menej jednoliatom duchu, keďže Nečakám je nečakanou zmesou rockových gitár a rezignovaného prejavu, ktorá prejde do tvrdenia, že "je to iba popmusic, nič viacej" a zapečatí sa kdesi Za stenou. Možno k vám z nej niečo prejde, možno sa niečo odrazí, nabetón to však bude dobrý úlovok. A o to v háji na love určite ide.

Noisecut - Háj & Lov preview

Noisecut – Háj & lov
(Slnko Records, 2011)