A je to tu! Na nový album Jany Kirschner nebolo treba čakať tak dlho ako na ten predošlý. Po relatívne krátkom čase prichádza Jana na trh s kolekciou 12 noviniek.

A je to tu! Na nový album Jany Kirschner nebolo treba čakať tak dlho ako na ten predošlý. Po relatívne krátkom čase prichádza Jana na trh s kolekciou 12 noviniek. Veľkým prekvapením je fakt, že ide výhradne o pesničky so slovenským textom. Je to veľmi príjemné zistenie, zvlášť po ich vypočutí. Nejde totiž iba o lacné texty o láske. Práve naopak. Jana prichádza s textami, nad ktorými treba trochu rozmýšľať, aby poslucháč pochopil, čo nimi chce speváčka povedať. A to je pri Janiných kvalitách veľké plus. O to väčšiu radosť spôsobuje fakt, že si speváčka napísala všetky texty úplne sama. Pozná sa najlepšie a vie o čom chce vypovedať. Záruka kvality. Po textovej stránke je to výborný album. Hudobne je však príliš temný. Dominujú pomalé skladby. Samozrejme, k náročnejším textom je to adekvátna muzika. Lenže po niekoľkonásobnom vypočutí prichádza dojem, že albumu chýba hit. Dve výraznejšie skladby (Slnko a Na čiernom koni) tento stav nezachránia. Zvyšok je pochmúrny a poslucháča môže časom začať nudiť.
Ak niekto na albumoch vyhľadáva iba muziku a prejav speváčky a texty ho nezaujímajú, môže mať z Janinho nového projektu zmiešané pocity. Ako speváčka je Kirschnerová vo svojej starej forme. Pre niekoho to znamená úžas, pre iného sklamanie. Ten, kto má Janu rád je nadšený. Dostáva sa mu úplne všetko. Chladný, no pritom vynikajúci prejav. Kto Janu nemusí a očakáva, že jej nový album bude aspoň rovnako komerčný ako v Cudzom meste, ten nepochodí. Jana je každým svojim albumom omnoho menej komerčnejšia, no o to viac kvalitnejšia. O tom svedčí i ponuka vydať ďalší album v angličtine a na európsky trh. Snáď sa to podarí. To, že Jana myslí i na slovenských fanúšikov a vydala kompletne slovenský album je len ďalším jej plusom.
Pri tomto albume treba špeciálne vyzdvihnúť booklet. Samozrejme, obsahuje texty a základné informácie, ale veľmi zaujímavé su v ňom hlavne fotky. Žiadne formovanie modelky. Sú to momentky, ktoré vyšli úplne úžasne a celkovú kvalitu albumu iba dopĺňajú. Ja osobne Janu nemusím, ale s týmto albumom ma jednoducho dostala.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003
Celkový čas: 54:24

01. Ráno