Do finále súťaže Slovensko hľadá SuperStar sa dostal vďaka „Divokej karte“ poroty. V semifinále síce bravúrne zaspieval notoricky známy hit od U2, no na postup do finále to nestačilo.

Do finále súťaže Slovensko hľadá SuperStar sa dostal vďaka „Divokej karte“ poroty. V semifinále síce bravúrne zaspieval notoricky známy hit od U2, no na postup do finále to nestačilo. Nakoniec sa tam však ocitol. Na tri týždne. Hity 70-tych rokov mu absolútne nesadli a hitovku Y.M.C.A. zaspieval katastrofálne. Stálo ho to ďalší postup. Dnes má na trhu svoj debutový album a kto si ho vypočuje, tomu je hneď jasné, že akýsi „popík“ 70-tych rokov ani zďaleka nie je jeho krvná skupina. Napriek tomu je Peter Kotuľa výborný spevák (a tiež skladateľ), čoho dôkazom je práve jeho hudobná prvotina Poď so mnou.

Mal som ho pusteného v aute, keď som rezal 300 kilometrov naprieč Slovenskom. Tiež cestou späť. Vonku sneží, romantika z prvého snehu už dávno pominula a Kotuľa hrá stále. Je to vlastne prvý album spevákov milovanej i zatracovanej súťaže, ktorý ma neomrzel po dvoch – troch vypočutiach. Petrov album nenudí. Ani na chvíľu.
Že to bude v štýle funky a čiernej muziky dokazuje už v prvej skladbe Bláznivá jazda. Mimochodom je to najdynamickejšia pesnička na albume. Hodí sa výborne na úvod a dokonca si ju viem predstaviť i ako úspešný singel, po ktorom konečne „chňapnú“ i rádiá. Ale nádejných singloviek je na albume omnoho viac. Za všetky spomeniem aspoň pesničky Tak ako, či titulnú Poď so mnou. Majú obrovský hitový potenciál.
Peter na albume ponúka jedenásť regulárnych skladieb a jeden remixový bonus. Zaujímavosťou je, že všetky pesničky trvajú tri minúty a 45 sekúnd. Teda aspoň podľa zadnej strany obalu, čo však považujte za tlačovú chybu, keďže prehrávač udáva úplne iné časy. To však Peter nemohol ovplyvniť, za túto chybu by malo pykať vydavateľstvo.

Nejaký nesprávny údaj o čase však nemôže narušiť výborný pocit z tohto albumu. Je jasné, že Peter od začiatku vedel akoby mal vyzerať jeho debutový album. A na základe toho si vyberal i ľudí, s ktorými na ňom bude spolupracovať. Najvýznamnejším menom na platni je jednoznačne Berco Balogh. Album kompletne produkoval a participuje na ňom i ako spoluautor piatich pesničiek. Jeho prínos je neprehliadnuteľný, najmä v „jeho“ pesničkách je jasné, že to bol práve on, kto pri nich priložil ruku k dielu. A že ide o mimoriadne kvalitné kúsky, netreba hádam ani pripomínať. Album ďalej ponúka niekoľko prevzatých skladieb, pesničky, na ktorých spolupracoval Pavol Kvassay, či formácia Čistý chov a tiež ľudia z Petrovho hudobného okolia. A teraz sa môže zdať, že kopec ľudí, kopec nápadov a album môže nakoniec pôsobiť ako zlátanina. Opak je však pravdou a napriek tomu, že sa na ňom hudobne podieľalo viacero osobností, v konečnom dôsledku pôsobí ako výrazný, uhladený a do poslednej noty prepracovaný celok. Vskutku veľmi milé prekvapenie.
Textársky sa podieľal Peter Kollár a Marek Švec, pomerne neznáme textárske mená, ktoré napriek menšej mediálnej známosti (čo však nevylučuje záruku kvality) napísali Petrovi jednoduché (a napriek tomu nie infantilné) texty priamo na telo. Dominuje láska, ale nechýba ani pesnička o rýchlych autách. Pomalé skladby majú nádych silných pocitových výpovedí a podané Kotuľom znejú naozaj presvedčivo. Samotný spevák sa na niektorých skladbách podieľal i ako autor textov.

Booklet je ako stvorený pre všetkých. Mladé dámy si v ňom nájdu lákavé fotografie (Peťovi to tam fakt sekne a nemožno sa čudovať, že popri speváckej kariére už zabrdol i do kšeftu modelom). V booklete však nechýbajú texty a všetky potrebné informácie. Tento booklet je ďalšou vizitkou profesionála.
Hudobne, textársky a najmä speváckym prejavom mladého speváka pôsobí CD Poď so mnou ako počin starého harcovníka. Je ucelené, dynamické, príjemné. Znie moderne. Jednoznačne, Peter Kotuľa je obrovským prekvapením, ktoré sa zrodilo vďaka pesničkovej súťaži a dovolím si mu prorokovať nádejnú hudobnú budúcnosť.

Žáner: Funky, rhythm &# blues, pop
Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 43:22