Naš hudobný trh bude v týchto dňoch bohatší o nový CD nosič Monika Stanislavová - Nauč sa to odo mňa. Nachádza sa na ňom trinásť známych skladieb, ktorých melódie uchvátili aj našich rodičov a starých rodičov.

Naš hudobný trh bude v týchto dňoch bohatší o nový CD nosič Monika Stanislavová - Nauč sa to odo mňa.

Nachádza sa na ňom trinásť známych skladieb, ktorých melódie uchvátili aj našich rodičov a starých rodičov. Názvy piesní ako Očarená bývam, Môj manžel, Na dobrú noc bosk ti dám, ... , ale aj mená pôvodných interpretov ako Gabriela Hermélyová, Melánia Olláryová, Bea Littmannová či František Krištof Veselý – to všetko vyvoláva spomienku na časy, keď sa na slovenskej hudobnej scéne koncom 50. rokov odohrávalo druhé vzopätie slovenskej populárnej hudby. V tomto období k nám napríklad dorazil aj swing.

Krst nového albumu Moniky Stanislavovej Nauč sa to odo mňa sa koná v Palffyho paláci na Zámockej ul., v Bratislave. Úlohu hostiteľky prijala pani Marcela Laiferová a krstnou mamou bude pani Bea Littmannová. Ako hosť vystúpi pani Norika Beňačkova, Peter Uličný, Renáta Čonková, Ivan Ožvát detský zbor Canens, Igor Bázlik.

Monika Stanislavová a hudobný skladateľ a brilantný klavirista a aranžér Igor Bázlik sa vydali na trochu riskantnú cestu: narušiť kamennú podobu týchto piesní, ošatiť ich novým aranžmánom a predovšetkým naspievať ich v úplne odlišnom duchu a štýlovom poňatí. Ak však nazrieme hlbšie do histórie zistíme, že revolúcia sa nekoná. Napríklad Elbertova skladba Maličká slzička, ktorej typický swingový bigbandový aranžmán a swingový feeling Gabriely Hermélyovej sa stali priam legendárnymi, znela v roku 1946 v podaní Viery Rackovej a orchestra Karla Vlacha úplne inak.

Monika Stanislavová sa pokúsila nájsť v týchto piesňach nové dimenzie. Jednoducho využila svoje danosti vynikajúcej šansoniérky a skladby interpretuje s veľkým nadhľadom. Nerozpakuje sa pretvoriť ich ustálenú podobu, pridať šansónové finesy ako smiech, povzdych, iróniu, odľahčiť tradičný sentiment. Vďaka svojim hlasovým dispozíciám to všetko dosahuje s neobyčajnou ľahkosťou, doslova sa s melódiou pohráva, vkladá svojské interpretačné vsuvky a vokalízy. Je takmer isté, že aj konzervatívne naladený poslucháč napokon zistí, že osobitá interpretácia Moniky Stanislavovej odkrýva úplne odlišné vrstvy roky zakonzervovaných evergrínov, ktoré sa tak pred nami objavujú v dosiaľ netušených súvislostiach. (Ján Palkovič)