Formácia No Name vydala koncom minulého roka svoju siedmu štúdiovú nahrávku s názvom Nový album. Už samotný názov akoby prezrádzal, že veľa fantázie Košičania nevyužili, no na druhej strane, pred vypočutím albumu môže názov evokovať aj očakávanie, že pôjde skutočne o niečo nové.

Z omylu vyvedie poslucháčov hneď úvodná skladba Dotyky, ktorá je typicky "nonamovská" či už z hľadiska textu, ktorého rýmy sú ľahko predvídateľné, no taktiež po hudobnej stránke. Predsa len sa však na albume nachádzajú tri skladby, ktoré vybočujú zo starých známych, a povedzme si pravdu, ošúchaných koľají.

Prvou je pilotný singel Ženušky, ktorý svojím spevom ozvláštnila Lucie Bílá, druhou takouto piesňou je záverečná inštrumentálna skladba Homo instrumentalis, v ktorej ukázali, že popri všetkých tých "slaďákoch" vedia aj pritvrdiť, no a nakoniec song Promile, ktorý je opäť o čosi živší a nie je o láske. Je síce o vzťahu, nie však k žene, ale k alkoholu. Poteší aj schopnosť Igora Timka napísať ironický text, no to, že je táto pieseň odlišná, neznamená, že je trhákom albumu.
 No Name a Lucie Bílá - Ženušky

No Name sa okrem spomenutých výnimiek držia prevažne svojho typického pomalého baladického tempa, z ktorého je však už cítiť aj akúsi vyzretosť. Prevažná väčšina z desiatky nových skladieb sú totiž piesne, ktoré, hoci neprinášajú nič nové, znejú veľmi osobne, uveriteľne a úprimne. Prototypom takýchto piesní sú songy O mojej žene či Sľuby. Pri komplexnom pohľade na celý album môže poslucháč nadobudnúť až pocit, akoby kapela dobrovoľne prestala tlačiť na pílu a na chvíľu opustila svoju "továreň na hity". Až na spomínaný pilotný singel totiž na albume nie je skladba, ktorá má vyslovene hitový potenciál.

Samozrejme, na albume sú piesne, ktorých sa môžu rádiá chopiť a urobiť z nich úspešné single, no necítiť z nich závan prvoplánovosti a kalkulácie, čo je sympatické. Neviem či to bol zámer, náhoda alebo strata schopnosti chrliť hity, no v každom prípade je aspoň v tomto smere Nový album niečím novým. Najmä fanúšikovia, ktorí majú No Name úprimne radi nielen pre ich mnohokrát obohrané rádiové hity, si s Novým albumom prídu na svoje.

No Name - O mojej žene

No Name – Nový album
(Sony Music, 2011)