Nový album francúzskeho dua s názvom Woman je radosť počúvať, je plný ľahkých a chytľavých tanečných funky beatov spojených s mäkkou elektronickou hudbou a množstvom pozitívnej energie. Naviac nás zavedie späť do 70. rokov a ponúkne i dávku romantiky.

JusticeAir a Daft Punk sú asi najznámejší predstavitelia súčasnej francúzskej elektronickej hudby (popového diskotékara Davida Guettu nechajme bokom). A práve prvé spomínané duo v zložení Gaspard Augé a Xavier de Rosnay, vydalo 18. novembra po päťročnej pauze svoj tretí album s názvom Woman. Ten skvele nadväzuje na už skôr vydané Audio, Video, Disco (2011) a debut  (Cross) z roku 2007, na ktorom sa nachádza aj ich najväčší autorský hit D.A.N.C.E.

O tom, ako znie ich tretia nahrávka, veľa napovedá úvodná skladba a prvý singel Safe and Sound s dĺžkou takmer šesť minút. I keď zborový spev môže evokovať ich najznámejší singel, hudobne sa album jasne hlási k jemnejšej elektronike s nádychom 70. rokov. Na myseľ prichádza napríklad slávny album Oxygene od iného Francúza Jeana Michela Jarrea z roku 1976. Parížska dvojica však podobnú atmosféru spája s tanečnými disco rytmami.

Zborový spev či falzet dokonale ladia s hudobnou vlnou Woman

Dlhé čakanie vynahrádza duo albumom, ktorý si žiada a zaslúži plnú pozornosť zo strany poslucháčov. Na nahrávke sa nachádza 10 skladieb, ktoré spolu ponúkajú úžasný 54-minútový úlet s veselou, no nie prvoplánovou tanečnou hudbou. I keď každá zo skladieb značne presahuje magické tri minúty, ktoré sú ochotné akceptovať komerčné radiá na zaradenie do ich rotácii, na energii im to rozhodne neuberá. Ba paradoxne, dve najdlhšie skladby na albume, Chorus a druhý zverejnený singel Randy, pôsobia najhravejšie.

Tieto dve skladby sú i akýmsi pomyselným zlomom albumu. Otvárajú totiž druhú polovicu albumu a prinášajú nový zvuk. Prvých päť pesničiek konzistentne buduje pozitívnu náladu a potešenie prináša trojka nazvaná podľa Pokémona Alakazam i menej nápadné skladby ako Pleasure či Stop. Už spomínaný Chorus vychádza z doteraz komfortnej zóny nahrávky a duo sa tu viac odviazalo, vyhralo a trošku i zariskovalo s experimentom, čo ešte poslucháč znesie. Zároveň otvára priestor pre najsilnejšiu skladbu albumu Randy

Následne sa dostávame k jedinému slabšiemu miestu novinky - k skladbe Heavy Metal, ktorá pôsobí len ako prestávka či prerušenie na vynikajúco rozbehnutej párty. Nahrávke inak nie je čo iné vytknúť, je jednoducho nádherná. Justice sa inšpirácia ženou vyplatila a ponúkajú "safe and sound" počúvanie, čo sa dá preložiť ako bez ujmy na zdraví i napriek možnému nebezpečenstvu. Predsa len, tento počin sa značne odlišuje od drvivej väčšiny súčasnej tanečnej elektronickej hudby, populárne označovanej ako EDM.

Justice - Woman
(2016, Ed Banger Records / Because Music)

1. Safe and Sound