Takmer ako všetko na Slovensku, aj letný hit od Twiins v tohtoročnej sezóne ohlasuje veľké meškanie. Dievčatá, ktoré sú skôr už ženy, opäť odhodili zábrany, oblečenie a hudobný vkus, aby mohli obšťastniť svojich priateľov a zopár fanúšikov ďalšou nepotrebnou skladbou. V polovici leta chcú dať vedieť o tom, čo majú rady.

Hneď v úvode článku si treba vyjasniť zopár vecí. Sestry Daniela a Veronika Nízlové, ktoré tvoria duo Twiins, sú v novom videoklipe k piesni Que Me Gusta veľmi sporo odeté. Nie sú úplne nahé a nie je to nič nové. Keď sa na "kontroverzné" video znesie vlna kritiky za prílišnú obscénnosť alebo zbytočnú presexualizovanosť na úkor kvality, nejeden diskutér dôvodí, že zlé jazyky len nevedia doceniť krásne ženské krivky. Na mieste je však otázka, prečo by mal obnažené ženské telo niekto cielene hľadať na viac-menej hudobnom kanáli či vlogovisku, keď je k dispozícii aj inde. Navyše, bez zlého soundtracku plného gýčovej tanečnej latino hudby.

V jednotlivých záberoch je znovu veľkou hviezdou banán - ovocie, ktoré si naposledy užilo svoje vo videoklipe Dominiky Mirgovej s názvom Swing. Jednej zo sestier Nízlových teraz vo svojej umelej podobe slúži na telekomunikačné účely. Speváčka stráca nádej na spojenie a radšej sa ponáhľa do podrepu, z ktorého druhá práve poľahky vstáva. Túžbou rozpálené telá neskôr schladia v drobných farebných čiastočkách, ktoré pripomínajú cukrový posyp na tortu. Medzitým sa s priateľkami nežne hladia pri bazéne, prípadne osedlávajú jednorožca.

"Videoklip k tejto skladbe sme točili v Budapešti v Museum of Candies and Selfies, ktoré je celé farebné a veselé. Réžie sa opäť zhostil Michal Nemtuda a aj vďaka nemu bola na natáčaní skvelá atmosféra," opísala v tlačovej správe proces nakrúcania Daniela Nízlová. Dodala, že technicky veľmi kvalitne zvládnutý vizuál stihol vzniknúť za štyri hodiny po oficiálnej otváracej dobe múzea.


Nahota je najmenším problémom

Singel produkoval eurovízny tandem Michael James Down - Will Taylor. Vďaka nenáročnému, údajne pikantnému, avšak skôr primitívnemu textu sa na tri a pol minúty verejnosť dozvedá o bezhlavej erotickej príťažlivosti medzi hlavnou aktérkou a objektom túžby. Minimálne z tej anglickej časti. Dúfajme, že vyvolený ovláda aj slovíčka "loca", "boca", "caliente", "indecente" a iné, pretože po troch rokoch sa interpretkám neaktualizovala len angličtina, ale aj španielčina.

Každý, kto aspoň trochu sleduje súčasné trendy na scéne komerčného popu, vidí (a počuje), že je na ústupe doba, keď prvé miesta hitparád okupovali výhradne po anglicky spievajúce hviezdy. Sčasti za to môže ticho okolo veľkoformátových hviezd ako Adele či Taylor Swift alebo koketovanie Beyoncé s filmovou hudbou. Svojím spôsobom je "vinným" i despotizmus Despacita od Portorikánca Luisa Fonsiho, ktorý dostal do popredia žáner latino. Kráľovná popu Madonna sa tiež prispôsobila a svoju nedávnu novinku Madame X preplietla portugalčinou či Kolumbíjčanom Malumom.

V tomto kontexte tak nemožno prehliadnuť, že aj najznámejšie domáce dvojíčky chcú naskočiť na trend hudobnej globalizácie. Skladbu, ktorá mohla pokojne byť autentická, vypĺňa kalkul a niekoľkoročná silená potreba preraziť aj v zahraničí. Tento fakt vysvetľuje aj dôvod, prečo spomínaný singel (konečne) vychádza pod hlavičkou gréckeho vydavateľstva Panik Records.

Nie hudbu, radšej publicitu

"Kiežby každý mohol robiť to, čo ho baví a napĺňa. Hudba má vyvolať emócie a nám sa to podarilo. Za klávesnicou je každý macher, keď sa s niekým priamo rozprávame, tak reakcie na skladbu sú viac pozitívne. Ono je vlastne úplne jedno, čo spravíme, niektorí si nás zaškatuľkovali a tam je zbytočné mrhať energiou," hovoria Twiins o reakciách na ďalšie letné generikum.

Zdá sa, že viac ako z umenia sa tešia publicite, ktorú počin vyvolal. Len krátko po zverejnení videoklipu na Youtube sa zábery z neho stali podkladom pre ľudovú vtipnú tvorbu v mémoch na facebookových stránkach ako Zomri a iné. Práve fóry či negatívna kritika, ktorú fanúšikovia neraz mylne označujú za nenávistlivé komentáre, vyniesli "hudobné" dielo na videoportáli medzi päť najvyhľadávanejších v našom regióne. Má pritom iba cez 190-tisíc videní.

Väčšina komentárov pod videom pritom hovorí, že sa do diskusie dostali cez kritické články. Autor jedného z najpopulárnejších príspevkov sa ospravedlňuje zahraničným poslucháčom v mene Slovákov. Iný zas odkázal na problém Tomiho Popoviča, ktorému milenka vymazala novinku z youtubového účtu. Používateľ sa pýta, či sa podobné nemôže stať aj Twiins.

"Robíme hudbu, ktorá sa nám páči a má svoje publikum. Latino je svetový trend a takisto aj farebné sexy videoklipy. A či sme čakali takú vlnu hejtu? Možno trochu menšiu, ale aj vďaka hejterom patríme k trendy videám. Ďakujeme!" cituje postavy slovenského šoubiznisu tlačová správa. Podľa diskutérov však vyjadrenej vďake odporuje, že sa vydavateľstvo rozhodlo skryť pomer like a dislike kliknutí.

Aktuálna novinka od Twiins nie je žiadnym prekvapením. Nikto si ju nepýtal a ľud čoskoro zabudne. Obočie skôr dvíha, že hoci za svojím cieľom idú nástojčivo, húževnato, cez všetky prekážky a bez ponaučenia stále rovnako zle. Akoby boli všetci len hejtermi, ktorí nevedia doceniť skutočné umenie.

Autor: Marek Majzon
Foto: Youtube (Screenshot)