13. hlava (kapitola) listu (tzv. Hymnus na lásku) patrí k najcitovanejším častiam Biblie a dočkala sa aj viacerých hudobných spracovaní. Jedno z najzaujímavejších ponúka malá komorná kantáta Die Liebe, op. 14, z pera poľského skladateľa Józefa Kofflera, ktorá je považovaná za prvú dodekafonickú kompozíciu poľskej hudby. Samotný Koffler bol významnou progresívnou umeleckou osobnosťou, pedagogicky pôsobiacou na Ľvovskom konzervatóriu. V roku 1941 však jeho rodinu zatklo gestapo a transportovalo ju do koncentračného tábora Wieliczka, kde skladateľ predčasne tragicky zomiera.

V dnešných pohnutých časoch jeho vokálno-inštrumentálna minidráma predstavuje zaujímavú dejinnú paralelu o absencii lásky ako nevyhnutného predpokladu na vznik vojenského konfliktu a zároveň odhaľuje počiatky avantgardného smerovania poľskej hudby, ktoré vyvrcholilo v 60. rokoch vznikom tzv. Poľskej školy.

Dielo s názvom Unterirdisch od prvej dámy slovenskej experimentálnej scény Viery Janárčekovej, od roku 1968 pôsobiacej v Nemecku, siaha po najhlbších imaginárnych zvukových zdrojoch huslí a klavíra, vytvárajúcich prirodzený protipól k žiarivým objektom dvojhviezdy Albireo pre klavírne duo, ktorých autorom je mladý rakúsky skladateľ Daniel Oliver Moser. Tento magický dialóg dvoch duet kontrapunktuje s dvomi kontrastne poňatými sólovými husľovými dielami Toshia Hosokawu - jeho lyrickou Elégiou, ktorej zasa sekunduje energicky poňatý vtáčí spev s názvom Winter Bird.


Line up:
Quasars Ensemble