Ak ste fanúšikom bývalej popovej princeznej a nevadí vám, že dlhé roky "spieva" zásadne na playback, zrejme vás aj jej najnovší album potešil. Štúdiovka, ktorá dostala názov Glory má svoje svetlé momenty, ak však od albumu čakáte niečo prelomové, zrejme ostanete sklamaný.

Nie je to tak dávno, kedy meno Britney Spears stačilo k tomu, aby každá jej nahrávka bodovala na vrcholoch hitparád po celom svete. Dnes už po nej túto štafetu prevzali mladšie a úspešnejšie kolegyne. Nový album je určite lepší, než jeho predchodca Britney Jean, ktorý je bez pochýb tým najhorším, čo rodáčka z Mississippi nahrala. Ani zďaleka však nedosahuje kvality albumov ako Circus alebo Blackout, vďaka ktorým sa Britney svojho času už raz vrátila na popredné priečky hudobných rebríčkov. Názov novinky Glory (sláva / nádhera / vrchol dokonalosti) značí vysoké ambície, realitu však viac vystihuje vyblednutá fotka na obale nahrávky.

O veľkom návrate 34-ročnej speváčky sa šepkalo už niekoľko mesiacov dozadu. Malo ísť o hudobnú udalosť roka a všetko nasvedčovalo tomu, že to tak aj bude. Pilotným singlom albumu sa stala skladba Make Me, v ktorej priestor dostal aj čoraz úspešnejší raper G-Eazy. Skvelá hudba, jednoduchý text a minimálny autotune hlasu speváčky. Obrovské sklamanie však prišlo s videoklipom. Namiesto vizuálu, ktorý Britney nakrútila s kontroverzným Davidom LaChapelleom sme sa dočkali neoriginálnej a takmer päť minút dlhej reklamy plnej klišé. Nepomohla ani petícia, ktorú podpísalo tisíce fanúšikov. Spears sa vraj s LaChapelleom nezhodla, pôvodné video tak zrejme už nikdy neuvidíme.

Viac o videoklipe: Polonahá Britney sa vracia v sexi štýle. Zaujíma jej zadok ešte niekoho?

Albumu chýba charizma

Ešte pred vydaním albumu sa fanúšikovia dočkali ďalšej ochutnávky v podobe promo singla Private Show. Po vypočutí tejto skladby si zrejme mnoho z nás povedalo, že ide len o vtip. Skladba je dobrá ako podklad pre reklamu na rovnomenný speváčky parfum a tam mohla aj zostať. Oveľa zaujímavejšou je hneď úvodná skladba albumu Invitation či skvelo znejúca Man On The Moon.

Silnou stránkou albumu sú aj piesne Just Luv Me a Clumsy. Obe majú rovnako silný potenciál stať sa hitom. Minimálne druhá spomenutá si svoje uplatnenie určite skôr či neskôr nájde na tanečných parketoch v nočných kluboch, kde perfektne zapadne. Popovej hviezde sa naozaj podarila aj pieseň Love Me Down. V tomto prípade ide o skutočne dobrý výber. Keby skladbu naspievala Rihanna alebo Beyoncé, už by zrejme rotovala v rádiách naprieč celým svetom.

Dokonalá klamárka Britney

Paradoxne tie najlepšie songy nájdeme na albume len v podobe bonusov na deluxe verzii. Better, Liar a Coupure Electrique by si na trackliste albumu zaslúžili oveľa vyššiu pozíciu, než dostali. Najmä Liar považujem za jednu z najlepších nahrávok Britney za posledné roky. Výborný zvuk podporuje text, ktorý slobodnej mamičke perfektne sadne. Nežná blondínka totiž spieva o mužovi, ktorý sa ju snaží obalamutiť napriek tomu, že už je príliš neskoro a dávno jeho lži prekukla. Žeby osobná skúsenosť?

Príjemným prekvapením je aj Coupure Electrique, pri ktorej Britney zaexperimentovala v éterickej francúzštine. Je veľká škoda, že skladba má len niečo cez dve minúty a ako bonus sa zrejme singlom nikdy nestane.

Album Glory nie je zlý, keď ho hodnotíme ako celok. Ak ho však porovnáme s konkurenciou, ktorá tu je v roku 2016, tak väčší úspech a nadviazanie na jej globálnu slávu z minulých dekád s touto nahrávkou nehrozí. Britney sa nijako neposúva dopredu a pekná tvárička jej už nikdy stačiť nebude, pretože vždy sú zaujímavejšie nové tváre - v tomto smere je šoubiznis neúprosný.

Ak speváčka chce, aby sme jej tvorbu brali vážne a uverili jej marketingovému sloganu o "najosobnejšom albume kariéry", mala by nabudúce upustiť od tak rázneho popu a možno skúsiť niečo alternatívnejšie. Otázkou je, či na to už nie je neskoro. Britney Spears je ikonou jednej éry a to jej nikto nevezme. Dnes však už popovou princeznou dávno nie je a nič nenasvedčuje tomu, že by sa raz mohla stať kráľovnou.

Prečítajte si: Britney v Carpool Karaoke: Namiesto spevu otvára ústa a nevie, o čom je jej hit

Britney Spears - Glory
(2016, RCA)