Americká formácia OneRepublic opäť útočí na hitparády. Jej ostatná štúdiovka Native vyšla pred viac než tromi rokmi a tešila sa enormnému úspechu, čoho dôkazom bolo aj následné vydanie reedície. Začiatkom októbra kapela do svojej diskografie pridala už štvrtý album, ktorý dostal názov Oh My My.

Skupine OneRepublic zrejme v začiatkoch nikto nedával takú dlhú životnosť, akou sa dnes môže pochváliť. Kapela z Colorada býva často prirovnaná k britským Coldplay, to však nič nemení na tom, že si ide svojou, dobre rozbehnutou cestou. Frontman skupiny Ryan Tedder je zároveň aj hlavný skladateľ a textár tejto formácie a z jeho pera pochádza niekoľko hitov od Beyoncé (Halo), Demi Lovato (Neon Lights) či Kelly Clarkson (Already Gone). Z úspechov sa však môže tešiť aj so svojou skupinou, pretože skladby ako Apologize, Secrets, Counting Stars alebo Love Runs Out úspešne bodovali v hudobných rebríčkoch naprieč celou planétou.

Treťou štúdiovkou Native kapela definitívne potvrdila, že predchádzajúce singlové úspechy neboli náhodné, a tak majú pri novinke určite všetci fanúšikovia vysoké očakávania. Tak dobre zostavený a kvalitný pop-rockový album, aký OneRepublic vtedy nahrali, sa totiž už tak často nepočuje. Ten, kto si v roku 2014 nenechal ujsť bratislavský koncert tejto pätice, určite vie, o čom hovorím. V živom podaní vyzneli úplne inak aj tie skladby, ktoré možno na prvý posluch z CD nezaujmú. Snáď Tedder a spol. dodržia, čo sľúbili, a čoskoro sa opäť so svojou šou vrátia na Slovensko opäť.

Niekedy to nevyjde

Predzvesti nového albumu OneRepublic sme sa dočkali ešte v máji v podobe singla Wherever I Go. Skvelo znejúca skladba s výborným textom a nápaditým videoklipom je presne to, na čo sme v prípade tejto kapely zvyknutí. Z nejakého dôvodu sa však pieseň nestretla s takým úspechom, ako by sa od pilotného singla očakávalo.

Dnes už však v éteri rotuje skladba Kids, ktorá má ambície stať sa ďalším veľkým hitom. Pomôcť by tomu mohol aj zaujímavý videoklip, ktorý sa nakrúcal v uliciach Mexico City a sleduje príbeh mladej zamilovanej dvojice. V jeho 360-stupňovej alternatívnej verzii sa dokonca dostanete priamo do bytov ľudí, ktorých môžete v pôvodnej verzii sledovať iba cez okná z vnútorného dvora.

Album Oh My My v základnej verzii ponúka 16 skladieb a v deluxe verzii ďalšie štyri bonusové piesne. Už úvodná Let's Hurt Tonight poslucháčov ubezpečuje, že sa žiadnych veľkých vybočení od zabehnutého štýlu kapely obávať nemusia. Nasleduje Future Looks Good, ktorá bude zrejme často porovnávaná s tvorbou spomínaných Coldplay. Ubrániť sa tomu naozaj nedá a poslucháč oboch kapiel sa tomu nevyhne ani pri songoch Born alebo Heaven.

Jednou z najlepších skladieb na albume a jasným adeptom na singel je titulná Oh My My, na ktorej produkcii sa podieľalo francúzske tanečné duo Cassius a je to naozaj počuť. Pharrellovsky nákazlivá rytmika, ktorej dominujú hravé cowbells a handclaps spolu s groovy basou, a ľahko zapamätateľný text Ryana Teddera sú presne to, čo každého postaví zo stoličky, alebo zdvihne náladu v rannej zápche cestou do práce.

Stará láska nehrdzavie

Milovníci balád by svoju pozornosť mali venovať výbornej piesni Choke, ktorej silu podčiarkuje zbor v pozadí. Ryan spieva o láske, ktorá ho opustila no napriek tomu sa jej nechce vzdať a dusí sa spomienkami na spoločne prežité chvíle. Ako singel by mohla v rádiách určite uspieť aj spolupráca s Peterom Gabrielom, ktorého počujeme v rockovo znejúcej A.I., singlový potenciál má aj Human alebo rázna Lift Me Up.

V kontexte doterajšej tvorby OneRepublic možno za experimentálnu označiť skladbu NbHD, ktorej alternatívnemu zvuku dopomáha prítomnosť speváčky Santigold. Veľká škoda je, že éterická balada Colors sa nachádza len na deluxe verzii. Určite by si zaslúžila väčšiu pozornosť, pretože patrí medzi to lepšie, čo album ponúka.

Na albume nie je žiadna skladba, ktorý by prekážala alebo sa naň nehodila. Otázkou však zostáva, ako sa s albumom, ktorý znie podobne ako jeho predchodca a tvorba konkurencie, vysporiada široká verejnosť. Za mňa je určite veľkým plus, že OneRepublic ostávajú verní tomu, čím si nás získali. V hudobnom biznise však niekedy treba aj zariskovať a prísť s niečím novým.

OneRepublic - Oh My My
(2016, Mosley / Interscope)

1. Let's Hurt Tonight