"Toto nie je úplne normálny album, na ten si budete musieť počkať do budúceho roku. Aby sa vám lepšie čakalo, ponúkame vám tento súbor krátkych songov.

"Toto nie je úplne normálny album, na ten si budete musieť počkať do budúceho roku. Aby sa vám lepšie čakalo, ponúkame vám tento súbor krátkych songov. Berte to s maximálnou rezervou a dúfame, že sa budete baviť tak dobre ako my. Na novom albume sa pracuje." Takéto upozornenie čaká na majiteľov nového CD "zlatoslávičej" skupiny Horkýže slíže. Už z neho sa dá usúdiť o čo tu vlastne ide. Skutočne to nie je normálny album. Ale ktorý album skupiny Horkýže slíže bol normálny? A normálny určite nebude ani ten, ktorý vyjde v budúcom roku.
"Slížakom" ide o zábavu. Tú prežívajú oni, keď albumy nahrávajú a dokonale ju vedia "vmontovať" i do mysle ich poslucháčov. Úspech je samozrejme zaručený. A nikomu neprekáža ani perverznosť, ktorej je v ich pesničkách viac než dosť. Ak je totiž v hraniciach únosti, tak prečo nie! A Kuko so svojim bandom to veľmi dobre vedia. Majú jasnú predstavu o tom, kde je hranica a ani sa ju nesnažia prekročiť. Presne o tom je ich 40 krátkych uletených songov. Nemajú v podstate ani hlavu, ani pätu, no v konečnom dôsledku na krátkom úseku dokážu chalani niečo zaujímavé vykričať do sveta. Pesničky sú naozaj krátke. Maximálne pár sekúnd cez jednu minútu. Nechýba im však vtip. A to je v prípade Horkýže slíže to najdôležitejšie. Pretože presne to od nich poslucháči očakávajú. Dostáva sa im toho plným priehrštím. A pochybujem, že by sa našiel medzi nimi niekto, kto by tento album bral inak ako s rezervou. Pretože všetky albumy skupiny treba brať s maximálnou rezervou. Inak by sa to nedalo stráviť.
Dajú sa medzi minútovými pesničkami nájsť budúce hity? Samozrejme! Však Atómový kryt už veselo brázdi mútne vody slovenského éteru a jednoznačne nebude jediný. Banda tupých hláv, Maramukarela, Holandská, či Arabela. Skladby, ktoré sa určite chytia. Zaujímavé je, že kapela ,,zneužíva" motívy skladieb svojich kolegov Real II Real (Holandská), Africa Simona, či Maduar (Maramukarela), a dokonca zneužili i samotnú Arabelu, bez akýchkoľvek problémov. A všetci im bez jediného slova odpustia a prijmu ich zmysel pre humor s nadhľadom. Klobúk dolu. Horkýže slíže si totiž robia "prdel" zo všetkého naokolo a v podstate bez "ujmy na zdraví".
Na predošlom albume si chalani zobrali na pranier kapelu No Name, ktorých jemne včlenili do svojho L&#G songu. Aj v rámci 40 krátkych songov sa stihli chalani obuť do slovenskej konkurencie. Na rad prišiel Ivan Tasler a jeho band (Preafektovaná). To, o čo v tejto skladbe ide je totiž jednoznačné na prvé počutie.
Geniálny je i hit akoby vystrihnutý z 80-tych rokov (Nechceš byť so mnou). Absolútne uletene pôsobí "filmové okienko": Lara Croft, Horor (odkazy na Záhadu Blair Witch) a E.T. No a ak by niekoho zaujímalo ako skončila neidentifikovateľná osoba, ktorá na záver predošlého albumu vykrikovala po zákazníkoch hypermarketu "čarovné" slovo, kapela ho nenechá na pochybách. Stačí si pustiť skladbu s číslom 39.
Publikovateľné texty sa nachádzajú v strohom booklete. Ale jeho nedokonalosť v tomto prípade vôbec neprekáža. Čo dodať na záver? Snáď len toľko, že Horkýže slíže i týmto albumom dokázali, že patria na vrchol domácej hudobnej scény, nech už je ich tvorba akákoľvek. Ide tu o zábavu a kto to nechápe, má smolu. Mne osobne kútikmi úst trhá i potom ako sa mi v prehrávači objavilo už úplne iné CD.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 47:26

01. Adam Šangala