Druhá časť výberu slovenskej gospelovej hudby zastrešuje 20 skladieb, pričom každý interpret je na albume zastúpený iba raz (aj keď v niektorých sa vyskytujú tie isté mená).

Druhá časť výberu slovenskej gospelovej hudby zastrešuje 20 skladieb, pričom každý interpret je na albume zastúpený iba raz (aj keď v niektorých sa vyskytujú tie isté mená). Prezentovanú hudbu v prevažnej väčšine tvorí gospelová odnož popu alebo rocku, pričom neopomína ani folk či džez a iné žánre modernej hudby - kráča jednoducho s dobou.

V prípade tejto kompilácie sa jedná o skvelý výber a radenie skladieb. Tie nie sú jednotvárne, každá z nich má vlastný život a rytmus, počúvajú sa príjemne, sčasti nostalgicky – nie fádne, majú schopnosť vniesť radosť do človeka. Na albume striedajú ženské hlasy tie mužské a naopak, prípadne sú to zborové vsuvky. Táto hudobná špirála sa pravidelne a rytmicky skrúca okolo jedinečných spôsobov interpretácie jednotlivých interpretov, ktoré album obohacujú o rozmanitosť vnímania a jej prezentácie.

Texty čerpajú námety nielen z biblických textov ale aj zo súčasnosti ako takej, neskĺzajú pritom do depresie či sebaľútosti. Sú prezentované výlučne v slovenčine, čo je pre poslucháča samozrejme len príjemným plus, pretože odhliadnuc od náboženskej témy sú texty veľmi pozitívne ladené. Táto kompilácia je zvláštna aj tým, že pri niektorých skladbách poslucháč len sťažka automaticky rozoznáva, že sa jedná o gospelovú hudbu, keďže skladby sú vytrhnuté z kontextu pôvodného albumu tej-ktorej kapely (napr. skladba Začína to vrieť od skupiny Credo sa dostatočne vymyká z celku pokojných skladieb nielen svojím rockovým výbuchom ale aj neutrálnym textom). A mám taký „nepríjemný pocit“, že piesne, ktoré sa na albume nachádzajú, nie sú len tými najlepšími skladbami z výberu jednotlivých kapiel. Podľa atmosféry to vyzerá tak, že zopár pôvodných albumov, ktoré obsahujú tieto skladby, by sa mohli počúvať viac než príjemne.

Som presvedčená, že tento album je svojou rozmanitosťou tovarom, ktorý by dokázal osloviť mnohých. V našich zemepisných šírkach možno gospelová hudba neuvádza poslucháčov priamo do tranzu, ale aj tak má v sebe čosi nedefinovateľné, čosi, čo fascinuje svojou úprimnosťou, ktorú na skladbách jednoducho cítiť. A toto všetko sa netýka len skladieb na tomto albume, ale veľkej časti gospelovej produkcie, ktorá je ale, samozrejme, produkovaná nielen so srdcom ale aj s istou dávkou kvality...

Album je veľmi energický v zmysle prúdenia pozitívnej energie, ktorá je predovšetkým hudobná a veľmi expanzívna. Ak sa nájdete v nálade pod bodom mrazu, vyskúšajte liek pod názvom Bez teba niet neba II. a účinok sa v mnohých prípadoch v krátkej chvíli dostaví.
Spoločným menovateľom týchto skladieb na albume je radosť popretkávaná živelnosťou a predovšetkým kvalitnou hudbou.

Vydavateľstvo: Lux communication, 2004
Celkový čas: 73´54 min.