Karol Duchoň patril medzi veľké talenty slovenského popu, jeho život však skončil príliš skoro – ako tridsaťpäťročný v roku 1985 zomrel na následky cirhózy pečene.

Klasický album Čardáš dvoch sŕdc zachytáva speváka vo veľkej forme, Duchoň sa cíti ako doma v skladbách pôvodných i prevzatých.

Aj na slovenského Toma Jonesa si zostavovatelia pokračovania edície Slovenské legendárne albumy spomenuli a šancu na vydanie, po niekoľkých výberoch jeho najväčších pesničiek dostal aj tento radový projekt, snáď najsilnejší a najlepší Duchoňov album – Čardáš dvoch sŕdc, pri ktorého výbere sa tvorcovia museli predierať policou s rokom 1977.

Čardáš dvoch sŕdc je skladačkou trinástich skladieb, ktoré svojho času preverili silu nielen Duchoňovho silného hlasu, talentu, ale i cítenia. Národom nielen slovenským zbožňovaný spevák na tejto platni dokázal, že nemá absolútne žiadny problém s interpretáciou pesničiek od pôvodných autorov, ale ani tých prevzatých. Napriek tomu, že už v tom čase mala slovenská hudba svetové parametre, pri výbere singlov (kto vie, či sa to tak volalo už aj vroku 1977) dostali prednosť práve prevzaté skladby. Jenningsova skladba u nás známa ako Dievča z Budmeríc sa stala hitom dekády a ostala ním vlastne dodnes. To isté možno povedať o ďalších piesňach, ako Mám dobrú správu, Tancujem s tebou rád, či titulnej Čardáš dvoch sŕdc, ktorá je však pôvodná.

Absolútna umelecká rozmanitosť, ktorú Duchoň vždy dokázal ukočírovať a ustáť svojim mohutným hlasom má za následok, že Duchoňovi jednoducho uveríte každučké slovo a je  úplne jedno, či spieva precítenú baladu, alebo prichádza s energickou skladbou. Duchoň bol už v tom čase elitou slovenskej populárnej hudby a uznajme, že len málokomu sa ho podarilo prekonať. Bohužiaľ, jeho život bol vo všeobecnosti veľmi krátky na to, aby svoj talent stihol využiť na maximum.
Pôvodný „modrý“ album Karola Duchoňa vyšiel vo vydavateľstve Opus v roku 1977 a ak sa nemýlim, tak trvalo presne 31-rokov, kým sa po prvý raz objavuje na CD. Pesničky z neho sa objavili na viacerých výberoch najväčších hitov fenomenálneho speváka, i na iných, všeobecných piesňových skladačkách, avšak pokiaľ mi pamäť dobre slúži, ako komplet vychádza toto unikátne dielo po prvý raz.

K samotnej edícii Slovenské legendárne albumy II. treba dodať, že tak ako pred rokom, aj teraz pod jej krídlami vyjde desať famóznych albumov, ktoré zmenili slovenskú populárnu hudbu. V každom prípade ide o pôvodné verzie albumov, bez akýchkoľvek bonusov, s vyčisteným zvukom a v podstate pôvodným obalom, ktorý „vsunutý“ do edičného obalu edície, ktorý sa oproti minulému roku nezmenil, len čísla fungujú od 11-ky po 20-ku. Zoznam albumov, ktoré v edícii vychádzajú tento rok je zárukou desiatich kvalitných produktov za rozumnú cenu, ktoré sa desať týždňov budú objavovať v novinových stánkoch na Slovensku.

01. Dievča z Budmeríc
02. Povedz mi, čo je láska
03. Mám dobrú správu