Pred časom som o remixoch k tejto piesni napísal, že ich Jarošovi robili kúsok od Kittnerova.

Pred časom som o remixoch k tejto piesni napísal, že ich Jarošovi robili kúsok od Kittnerova. Stojím si za svojim názorom a zároveň ich hádžem za hlavu z dvoch dôvodov: stále totiž platí, že Čierne písmená sú najintímnejšou spoveďou Mira Jaroša a po vzhliadnutí videoklipu k pesničke, mi je úplne jedno, aké remixy sú k nej. Už ich v živote nechcem počuť a túto pieseň chcem mať zafixovanú spolu s unikátnym videoklipom, ktorý sa Jarošovi a jeho tandemu podarilo nakrútiť.

Keď mi Miro prvý raz hovoril o tom, o čom ten klip bude, mal som strach, že to bude kópia Jacksonovho Black or White, čo sa týka nápadu. Miro však svoje vnímanie posunul o kus ďalej a nedáva priestor počítačovým animáciám, ale skutočným ľuďom, ktorí pár sekundami na obraze prišli zdôrazniť svoje pocit – šťastie, radosť, smútok, trápenie a mnoho ďalších pocitov, ktoré sa Jarošovi podarilo vtesnať do necelých štyroch minút svojho nového videoklipu.

Ak mám správne informácie, tak tí ľudia dostali svoj čas, svoj text a všetko ostatné bolo na nich. To aké emócie predvedú za krídlom priehľadného skla, to už bolo na nich. Ak opomeniem mnohým známe tváre slovenského novinárskeho sveta, ktoré mi v koncepte príbehu nesedia, ale ani mi neprekážajú, uznávam, že sa Jarošovi podarilo dať dohromady niekoľko úžasných a od seba vizuálne i osobnostne na hony vzdialených ľudí, ktorých spojil do úžasného celku, ktorý keď divák sleduje, musí ho mraziť. Tak ako pred pár rokmi, keď sa Jaroš objavil na scéne, bolo mi ľúto, že sa narodil na Slovensku, kde sa jeho snaha nikdy nedočká poriadneho uznania, tak teraz mi je zase ľúto, že Jaroš musí takýto videoklip prezentovať na Slovensku, kde ho ani poriadne nemá kde prezentovať a keby nebolo internetových sietí, tak si človek nemá pomaly ani kde pozrieť.

Videoklip k pesničke Čierne písmená je famózne nakrútený, dokonale zostrihaný, má veľkú osobnostnú hodnotu a je čistý ako duša dieťaťa, čo bol zjavne zámer, ktorý sa hodí do koncepcie textu, ale nakoľko poznám Mira, tak tieto obrazy v žiadnom prípade nevznikali prvoplánovo, ale vychádzali z neho, z jeho ľudskosti, ktorej on, nech si kto chce čo chce vraví, má na rozdávanie. Osobne mi v tom klipe chýbala Mirova mama, ktorú som chcel mať na obraze hneď za charizmatickou Číňankou. Neviem prečo, bol to proste rovnako nefalšovaný a úprimný pocit, aký vyžaruje z celého tohto klipu.

Jaroš na videoklipe spolupracoval ako dramaturg, scenárista i režisér. V klipe účinkujú „ľudia z ulice“, ktorí sa prihlásili na verejný kasting. Miro si vybral 32 z nich, ktorí vo videoklipe odhalia divákovi svoje emócie.  Klip má dve verzie - farebnú a čiernobielu. Na kasting sa prihlásilo takmer 170 záujemcov. Nakrúcanie trvalo jeden deň. V klipe sa objavia rodiny s deťmi, ľudia rôznych rás, travestita, mladá vdova či opustená nevesta.