Zabudnite na twerking, hompáľajúcu sa demolačnú guľu a pooblizované kladivo. Bývalá detská hviezda nimi len infantilne a zbytočne škandalózne dokazuje svoju dospelosť. Hoci zahrala marketingovú hru dobre, je otázne či bola potrebná. Táto dvojsečná zbraň totiž odvádza pozornosť poslucháčov od toho najdôležitejšieho: nového albumu, ktorý by to spravil za ňu so štipkou cti.

Provokatívna óda na mladosť stvárnená v pilotnom singli We Can't Stopobscénne vystúpenie na odovzdávaní cien MTV môžu za obraz, ktorý si pri Miley Cyrus poslucháč utvoril ešte pred vypočutím samotného albumu. To sťažuje akékoľvek hodnotenie aktuálnej nahrávky. Je totiž ťažké odosobniť sa a počúvať kvalitnú produkciu, keď si fanúšik pri zavretých očiach predstaví vyplazený jazyk a intímne zbližovanie sa s penovým prstom.

Mike to v skutočnosti neurobí

Pod kvalitnou produkciou treba rozumieť najmä Pharrella Williamsa. Ten sa postaral na štandardnej verzii albumu iba o dve skladby a na deluxe edíciu prispel rovnakým počtom. Všetky sú však trefou do čierneho. Pharrell totiž dokázal nájsť to, čo Miley naživo nezvláda – hranicu jej sexuality. V #GETITRIGHT sa podarilo, aby znela hravo, sexy a nie oplzlo. Rozbíja sa tak obraz o bezducho nadržanej tínedžerke, a to aj napriek pikantnému textu.

Ďalšia lahôdka z pera momentálne vychyteného skladateľa a producenta sa týka bonusovky On My Own. Autorka na pozadí funky gitár odhodlane "chrapčí" o tom, ako si vystačí aj sama, keď o ňu chlap nejaví záujem. Možno sa celým albumom nepodarilo naplniť túžbu priblížiť sa k nahrávke Bad od Michaela Jacksona, ako sa predtým odvážne vyjadrila, touto skladbou mu však siaha aspoň po členky.

Na dôvažok celého producentského zastrešenia je nutné podotknúť, že práve výkonný producent  Mike Will Made It škodí novej Miley okrem samej seba asi najviac. Kým prvým singlom sa postaral o úspech, viaceré piesne preprodukovanosťou a alebo "nedoprodukovanosťou" úplne dehonestoval. Najviac si to v prvej kategórii odniesol unikátny plechový neporiadok s Britney Spears SMS (Bangerz) a prešľap nazvaný My Darlin s prebytočným raperom Future. Nedokončene a po dlhšej dobe tiež nudne znie "rihannoidná" Love Money Party.

Popri sexe a party je čas aj na emócie

Jedno ale treba Mikeovi nechať: dokázal v 20-ročnej speváčke vyburcovať emócie do uveriteľnej podoby. Počuť to v Someone Else, kde Miley Cyrus pre nevydarenú lásku už nie je tým, kým bývala. To všetko jemne "vystrašené" tanečným štýlom a nakoniec ústiace do precízne zhudobneného nadávania na najhlbší cit ľudstva.

Najväčšie triumfy čo do prejavov citlivosti však mali v rukávoch opäť iní. Druhý singel Wrecking Ball od Dr. Lukea (Kylie Minogue, Sugababes, Kelly Clarkson) nielenže ukazuje akými rozmanitými farbami môže hlas niekdajšej Hannah Montana disponovať, ale tiež ako ho dokáže prispôsobiť spievaným emóciam. Pomyselného "krakena" vypustí až v FU. Najpremyslenejší a vokálne najpríťažlivejší track obsahuje okrem rapera French Montanu prienik medzi súčasným "dubstepoidným" beatom a bigbandovým zvukom, čím je maximálne originálny. Na poli populárnej hudby, našťastie, nepripomína nič iné.

Bangerz
nie je sadou pôžitkárskych prvoplánových bľabotov na podklade akéhokoľvek hluku ako by sa od názvu dalo očakávať. Miley Cyrus si na ňom vyliala všetky svoje emócie, ktoré ju zastihli počas prerodu z naivnej a zraniteľnej tínedžerky na viac než odvážnu ženu. Zbavila sa strachu byť sama sebou, obáv z experimentovania a snahy zapadnúť do škatuľky. Kultovým sa tento album nestane avšak vďaka dostatočnej dávke vyzretosti odlepí nálepku Hannah Montana. A to aj bez samoúčelnej obscénnosti.

Miley Cyrus - Bangerz
(RCA Records, 2013)

1. Adore You