Hlavná stránka

>

Magazín

>

Rozhovory

>

Huslista Filip Jančík: Idem komerčnou cestou, ale musí to mať svetovú úroveň

Huslista Filip Jančík: Idem komerčnou cestou, ale musí to mať svetovú úroveň

05.09.2018 - 12:30 | Marína Valentovičová

Spolupráca s Avril Lavigne mu priniesla nové možnosti a kontakty s ľuďmi z hudobného biznisu. Slovenský huslista Filip Jančík má len 26 rokov a so svojou šou, ktorá spája klasiku s popom či rockovou hudbou, sa predstavil už v Dánsku, Fínsku, Švédsku, USA, či Singapure a Kuvajte. Tento rok sa rozhodol usporiadať koncertnú šnúru aj na Slovensku.


Prvé slovenské turné Filipa Jančíka odštartuje už 14. septembra na Trenčianskom hrade a bude pokračovať v košických Kasárňach Kulturpark, v drevenom artikulárnom kostole v Kežmarku, v Mestskom divadle Žilina a v Synagóga Café v Trnave. Pre veľký záujem napokon hudobník v Košiciach, Žiline a Trnave pridal ďalšie koncerty.

Preraziť v hudobnom priemysle je neľahká úloha, ale vám sa podarilo zobrať to trošku z iného konca. Ste skôr známy pre zahraničné publikum a vystupujete častejšie práve mimo Slovenska. Ako sa vám podarilo získať tieto zahraničné skúsenosti?  

Mám takú teóriu, neviem, či je správna, ale z mojich skúseností vychádza, že treba byť pripravený. Nikdy neviete, aká príležitosť, kde, na ktorom rohu, číha a nikdy neviete, koho stretnete. Musíte byť vždy "namakaný". Potom sa netreba báť povedať príležitostiam áno. Neprehliadať ich, lebo sú fakt všade okolo nás.

Spomínate si na zásadný moment vo vašej kariére, ktorý vás dostal za hranice?

Nebolo to zrazu, lusknutím prsta. Pred desiatimi rokmi som odišiel do Viedne, lebo som tam chcel študovať husle. To bol prvý veľký krok, aby som vystúpil zo svojej komfortnej zóny. Odišiel som zo školy, lebo som sa nevidel čisto v klasickej hudbe. Potom som si založil vlastný projekt.

Investoval som čas a peniaze z koncertov späť do svojho projektu. Chcel som mať super videá, aby som nimi mohol osloviť manažérov a zahraničné hudobné domy. Potom vyšiel jeden koncert a potom ďalší a začalo to. Veľmi veľký skok, v tom, ako ma začali vnímať agentúry, usporiadatelia aj iní umelci, prišiel, keď som spolupracoval s Avril Lavigne v roku 2015. Je to áčková interpretka, a keď človek spolupracuje a áčkovým interpretom, otvorí mu to brány do sveta. Avril Lavigne vám dá kredit, potom sa ostatné agentúry neboja s vami spolupracovať.  


Hranie na ulici a kúsok šťastia  

Čítala som, že spolupráci s Avril Lavigne pomohlo aj šťastie alebo náhoda, keď vás niekto z jej manažmentu videl hrať na ulici. Je to pravda?

Áno, je to tak. Bola to náhoda, hoci na náhody neverím. Moji dvaja kamaráti boli v USA a zo srandy mi napísali, či neprídem za nimi. Nečakali, že si kúpim hneď letenku a prídem na druhý deň. Zostal som v Los Angeles mesiac. Vždy sa snažím riešiť hudbu. Zatiaľ som tam bol trikrát na mesačný pobyt, no ešte nikdy som nebol na pláži. Vytlačil som si zoznam s agentúrami najväčších hviezd ako Madonna, Miley Cyrus, John Legend a podobne a klopal som im na dvere.

Ako to dopadlo?

V 99 percentách ma vyhodili hneď pri dverách, že keď nemám termín, tak sa so mnou ani nebudú baviť. V tom jednom percente mi dali vizitku, že napíšte nám, ale to nikto nerieši, lebo takých emailov im chodí denne stovky. Keď som raz išiel z takého "agentúrneho dňa", dal som sa na Chodníku slávy dokopy s pouličnými hudobníkmi a zahrali sme si. Vtedy ma počula pani, ktorá išla cez ulicu. Páčilo sa jej to a vypýtala si na mňa kontakt. Za desať minút mi prišiel email, či by som mal chuť spolupracovať s Avril Lavigne.

To znie ako splnenie amerického sna.

Potom sa mi ozval aj manažér a bol som spoluautorom hymny k špeciálnym olympijským hrám. Pesničku sme nahrali, vyprodukovali, a keď sa blížil otvárací ceremoniál, spýtali sa ma, či by som ju nechcel hrať s Avril Lavigne. Čo som odpovedal, je asi každému jasné.

Čo vám táto skúsenosť priniesla? Dostali ste na základe hrania s Avril Lavigne nejaké konkrétne ponuky?

Napríklad som sa skamarátil s Chrisom Lord-Algem (spolupracoval s Madonnou, Rolling Stones aj s Joeom Cockerom, pozn. red.), ktorý je mix inžinier. Teraz, keď potrebujem kontakt, tak mi ho posunie. Prišli rôzne ponuky na základe PR, ktoré vzniklo vďaka tejto spolupráci. Keď som sa snažil niekam dostať, tak ľudia videli, že mám za sebou dobré referencie a angažovali ma na základe toho.

Čím sa musí hudobník obrniť, ak chce preraziť v hudobnom biznise?

Proste sa nevzdať. Rozhodol som sa ísť komerčnou cestou. Je veľa hudobníkov, ktorí komerciu odsudzujú, ale ja zároveň chcem, aby to bolo kvalitné, musí to mať svetovú úroveň. Nejde len o hudbu, ale aj o marketing, plánovanie a pod.


Prvé slovenské turné  

Už budúci týždeň sa predstavíte aj slovenskému publiku na svojom prvom domácom turné. Prečo to prišlo až teraz?

Rozhodol som sa usporiadať turné na Slovensku, pretože doteraz som tu vždy vystupoval len na korporátnych eventoch, súkromných koncertoch a bolo mi ľúto, že vo svete mám koncerty a na Slovensku nič. Keď som sa rozhodol zorganizovať turné, tak ma všetci odhovárali, že to nemám robiť, že sa lístky nepredajú, že aj známi domáci interpreti majú problém vypredať koncerty. V septembri sa vraj koncerty nerobia, lebo sú jarmoky. Tak som si povedal, že keď nikto nerobí koncerty, urobím si ja.

Dopadlo to tak, že z piatich koncertov sú tri vypredané, tak sme pridali ďalšie tri koncerty a z nich sa už jeden vypredal. Nedávam na to, čo mi povedia iní a robím veci tak, ako to cítim. Ak by som to robil ako všetci, potom aj dopadnem ako všetci. Keď si to urobím podľa seba a nepôjdem s davom, tak to aj niečo prinesie.

Z čoho bude pozostávať repertoár? Tvoríte aj vlastnú hudbu?

Tvorím, ale keďže toto je komerčný produkt, tak svoje kompozície vkladám do intier, a potom sa to preklenie do známej skladby. Zameral som sa na filmovú hudbu, ktorá bude tvoriť asi 70 percent. Od Game of Thrones, Harryho Pottera, Jurský park, Pirátov z Karibiku až po Star Wars. Na toto turné som pripravoval množstvo nových vecí. Bude to hudobne strhujúca šou. Hudobníci, ktorí so mnou hrajú, patria k špičke na Slovensku. Budem tam mať dvoch bubeníkov - Michala Fedora a Samuela Kmotorku, ale aj Ľubomíra Gašpara, violončelistu Janka Bogdana, ktorý hral aj pre holandskú kráľovnú Beatrix.

Chápala by som, ak by ste po spomínaných varovaniach mali malé obavy, ako na vaše prvé slovenské turné ľudia zareagujú, ako sa chytí slovenské publikum. Asi je to teraz dobrý pocit, keď sa koncerty pomaly vypredávajú?

Áno. Od začiatku som bol presvedčený, že to bude super. Idem do toho bez finančných sponzorstiev a len zo vstupného. Vypredané koncerty prinášajú super pocit, ale aj veľkú zodpovednosť. Ľudia majú svoje očakávania a tešia sa na to, takže to musím brať zodpovedne. Samotný fakt, že sa vypredalo, nie je výhrou. Koncert musí ľudí baviť, aby odtiaľ odišli šťastní.

Vstupenky:  Predpredaj.sk


Autorka: Marína Valentovičová
Foto: filipjancik.com


Zdielať na Facebooku

blog comments powered by Disqus
po ut st št pi so ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Najčítanejšie

Disqus

Najpopulárnejší hudobní interpreti