"Za šťastím niekedy netreba chodiť ďaleko," spieva Martin Harich v energickej, no zároveň uvoľnenej novinke Flying Carpet. Tentokrát sa Martin rozhodol posunúť svoj hlas do hlbších tónov - čiastočne vďaka chorobe, ktorá ho počas nahrávania zaskočila. "Možno to tam niekto aj počuje, no myslím, že to piesni iba pridalo niečo extra,“ priznáva Martin s úsmevom.
Na tejto skladbe spolupracoval s berlínskym producentom Jaakom a českým songwriterom Janom Vávrom. Flying Carpet vznikla počas letného songwriting kempu v Budapešti, kde Martina nominovala SOZA ako zástupcu slovenských autorov.
"Je to pieseň o tom, že šťastie nemusíme hľadať ďaleko. Niekedy ho nájdeme doma, na koberci - v obývačke," vysvetľuje Martin. "V rámci hľadania inšpirácie na novú pesničku sme si v kempe púšťali svoje obľúbené skladby. Popri "tancupodobnom" pohybe a hľadaní inšpirácie sme omylom v chatke skrčili starý pásikový koberec. Práve tento moment nás inšpiroval k motívu pesničky."
Martin navyše vyzdvihuje čaro kolektívneho skladania piesní. "Dlho som písal hudbu sám, ale v poslednom čase si užívam spoluprácu s inými autormi. S Jaakom aj s Janom Vávrom sme si v Budapešti výborne autorsky sadli. Za mňa je z tej skladby cítiť nemecká precíznosť, česká pohoda a slovenská srdcovosť. Hotová bola za pár hodín."
Flying Carpet prináša pocit ľahkosti a pohody, ktorú môžete zažiť kdekoľvek, kde sa cítite byť doma - aj na koberci vo vlastnom byte. Táto pieseň je ideálna na to, aby ste na chvíľu zabudli na svet okolo a ponorili sa do bubliny so svojimi najbližšími.
Hudobník má za sebou úšpešné leto, v rámci ktorého reprezentoval našu krajinu na Letnej olympiáde v Paríži, švédskom festivale Live at Heart a mnohých podujatiach doma aj zahraničí. Aj z autorského hľadiska je rok 2024 jedným z jeho najplodnejších. Po skladbe Liar, ktorá ovládla domáci éter, vydal emotívnu skladbu Know-How, ktorá aktuálne poduje v hitparáde Evropy 2, začiatkom leta spoluprácu s Robertom Burianom - Another night a koncom septembra skladbu Slowly, s maďarskou speváčkou Rose May. Videoklip k tejto piesni si hneď prvý týždeň na Youtube pozrelo 80 000 fanúšikov.
Informácie a fotografie redakcii Hudba.sk poskytol Martin Harich.