Formácia Iako Bei na čele s Romanom Jakobejom vydala minulý rok v apríli debutový album Pursuits in 1ife, ktorého zaujímavosťou je originálna interpretácia tvrdej rockovej hudby. Celý album je totiž nahratý v nástrojovom zložení basa, bicie, saxofón a klávesy.

Prvým singlom z albumu, ku ktorému formácia ponúkla videoklip bola symfonická rocková We‘re Building Our Own Monument, druhým zase štúdiová "lajvka" najtvrdšej až prog metalovej skladby A Way to Oppose. Tentoraz kapela prichádza so skladbou Fake (The New Kind of Beauty), ktorá sa nesie v štýle elektronického rocku. "Hoci je vo svojom jadre prog rockovou skladbou, v štúdiu sme ju tlačili do elektronickej podoby," objasňuje frontman Roman.

Pieseň je silne postavená na klávesoch a ako jediná na albume nemá saxofónové ale klávesové sólo, o ktoré sa postaral klávesák formácie - Stevie Heart. Celkový elektronický zvuk dotvára aj bezpražcová basgitara s mnohými efektami. "Album je veľmi pestrý a po vypočutí 3 zverejnených skladieb človek asi naozaj nebude vedieť, čo od neho čakať. Je tam aj jedna orientálne ladená skladba, úplná popovka, 9-minútová balada s dvomi basovými sólami či 15 minútová space prog vec," dodáva bubeník kapely Tibor Rusnák, ktorý momentálne študuje klasické bicie v Brne.

Textovo skladba pojednáva o štandardizácii vzhľadu a o tlakoch, ktoré týmto spoločnosť vyvíja na jednotlivcov. "Celé je to z pohľadu obete, niekoho, kto pod vplyvom spoločenských štandardov, ktoré vidíme či už v reklamách, v telke či na internete, prehodnocuje svoj vlastný vzhľad. Môže to dôjsť až do tej podoby, že svoj výzor "vylepší" na nerozoznanie a stane sa tak ďalším "fakerom"," dodáva Roman.

V súčasnosti je to práve instagram, ktorý týmto spôsobom najviac ovplyvňuje mladých ľudí a v klipe zohráva zásadnú úlohu. Ukazuje totiž príbeh dievčaťa, ktoré prostredníctvom uploadovania fotiek postupne dostáva svoj výzor na instagramový štandard. "Rozmýšľali sme nad radikálnejšou a prehnanejšou premenou ale nechceli sme to až tak hrotiť aby to pôsobilo vierohodnejšie. Zároveň musím pochváliť aj Vanesku, ktorá to zvládla naozaj perfektne," dodal frontman. O kameru sa postaral Štefan Barci, o strih a efekty Samo Horáni a Dominik Dusza, hlavnú úlohu si zahrala Vaneska Szirotnyáková a o réžiu a scenár sa postaral Roman Jakobej.

Skladba, tak ako aj celý album, boli nahraté v štúdiu Klakson pod taktovkou Romana Šoltýsa. Dostupný je na všetkých digitálnych platformách a tiež aj v digipack verzii s 20-stranovým bookletom, ktorý sa dá objednať cez FB kapely alebo cez bandcamp.

Informácie a foto pre Hudba.sk poskytol Roman Jakobej.