Kladenská kapela Kolektivní halucinace pripomenie na konci mája špeciálnym vystúpením krvavé udalosti z minulosti svojho rodného mesta. Zároveň zverejňuje prvé video z tretieho radového albumu Reality. Psychedelické postapokalyptické zábery dokresľujú skladbu Černé oči. Kapela ako bonus pridáva opätovne zverejnený debutový album Bůh z umakartu.

Tretí album Kolektvní halucinace nahraný pod producentským dozorom Tomáša Neuwertha, sa dostal k fanúšikom kladenského tria na začiatku marca. Nahrávka obsahuje aj skladbu Siréna, ktorá sa vzťahuje k udalosti spojenou so štrajkom baníkov pred viac ako 130 rokmi. Kapela si svoje prvé verejné vystúpenie po dlhom zákaze nielen hudobných podujatí naplánovala presne na deň, keď tento štrajk začal. V utorok 25. mája sa teda odohrá happening vo vonkajších priestoroch klubu Pod Čerešní na Kladne.


"História mesta je zažratá pod dlažbou ulíc, jedinečné príbehy sú vpísané v stenách domov. A jeden sme si požičali do piesne Siréna. 25. mája 1889 začala prvá veľká štrajk baníkov, ktorá vyústila v tragickej slávnosti Božieho tela 20. júna 1889. Okolo krásneho súboru budov vo Ctiborovej ulici, kde je práve aj klub Pod Čerešní, prúdili davy ľudí na onú ​​tragickú slávnosť, neskôr sa tie prúdy zliali v dav, ktorý kúsok odtiaľ vyraboval Bachrovnu a do ktorého sa strieľalo a nakoniec sa v ňom aj umieralo," hovorí spevák a líder kapely Jakub Mühlfeit. "Chceme tak vzdať hold tomuto smutnému výročiu improvizovaným vystúpením, podpíšeme pár nových CD, zahráme niekoľko piesní a potešíme ľudí. Bude to taký happening na oslavu jari a očakávaného konca reštrikcií a uzáver," dodáva k plánom kapelník Jakub.

Teraz kapela predstavuje prvý videoklip Černé oči, ktorý natočil výhradný režisér klipov kapely a animátor Honza Drozda: "Skladba na mňa pôsobila clivou a melancholickou náladou, podobne ako celý album. Cítim v tej nálade trochu smutné konštatovanie nepokornej a na seba zameranej existencie ľudstva ako celku, ale aj každého z nás. Je cítiť, že clivý tón vyvažuje akési hľadanie nádeje a zmierenia." Pomalé tempo piesne aj kamery prelínajúce sa postapokalyptickým svetom počítačovej krajiny diváka očarí, vtiahne a udržiava v napätí až do záverečného reálneho obrazu. Ako bonus pridáva kapela na streamovacích službách aj znovuzverejnenie svojho debutového albumu Bůh z umakartu, ktoré natočila v roku 2013.

Informácie a foto redakcii Hudba.sk poskytol Přemysl Štěpánek z vydavateľstva Indies Scope.

Foto: Anna Baštýřová