Najčastejšie ho môžete vidieť s basgitarou, no tento rok sa Miloš Bulík rozhodol ukázať úplne inú podobu svojho hudobného ja. K hraniu v kapelách Space Cats, ktorá naživo spája všetko možné z elektronickej klubovej hudby, či La3no Cubano, ktorá zase ponúka divoký koktejl world music od latina cez balkán až po slovenský folklór, pridáva sólovú autorskú tvorbu, akú by ste od basáka nečakali.

O tom, že Miloš Bulík je žánrovým chameleónom svedčí už samotný zoznam kapiel, ktorých je členom. Okrem Space Cats a La3no Cubano hrá reggae a dub vo formácii Erik Šulc & Tribal Colours, či kreatívnu elektroniku s gitaristom a producentom Martinom Krajčírom známym ako Isobutane.

Práve ten má štýlovo najbližšie k Milošovmu vlastnému sólo projektu s názvom Quatro Emocione. Pod týmto pseudonymom len pred pár dňami vydal debutovú EP nahrávku Cheetahs In Danger, názvom i obalom odkazujúcu na to, že gepardy sú na pokraji vyhynutia. Novinka zaujme futuristickou zvukovou estetikou, ktorá prekračuje hranice bežne známych žánrov. Vo svete sa tento nový hudobný štýl zvykne nazývať hyperpop - elektronický pop, ktorý extrémne ľahko lezie do ucha. Až tak, že je svojím spôsobom hyperbolou, často až paródiou populárnej hudby posledných dekád.

Miloš Bulík chytľavé melódie a infantilne znejúci "spev", vyludzovaný cez gitarový vokaloidný efekt Korg MIKU STOMP, vkusne spája s melancholickou náladou, ktorá prevažne tanečným skladbám dodáva jedinečnú atmosféru. Výnimkou s pomalším tempom je len záverečný kúsok Ona tě milovala - pocta Winnetouovi, resp. nenaplnenej láske jeho sestry Nšo-či a Old Shatterhanda.



Secondwave ovplyvnený druhou vlnou pandémie

O mastering nahrávky sa postaral práve spomínaný Isobutane, bez ktorého podpory by tento sympatický počin zrejme svetlo sveta neuzrel. Celé to začalo tak, že si Bulík začal vo voľnom čase hrať vlastné melódie a rôzne loopy. "Keď sa mi ich zopár nazbieralo, zašiel som za kamošom a kolegom Isobutanom, či by mi z nich nepomohol urobiť pesničky," opisuje Miloš začiatky projektu Quatro Emocione. Nejaký čas im však trvalo, kým našli ten správny zvuk. "Kľúčový bol objav žánrov ako synthwave či vaporwave - uvedomili sme si, že tento 'kabát' by daným melódiám svedčal najviac."

Od prvých skladieb, ktoré takto nahrali, ubehlo už pár rokov. EP Cheetahs In Danger vznikalo následne, celkom pomaly a takmer výhradne v Milošovej réžii - vymýšľal, aranžoval a nahrával obklopený "synťákmi" v obývačke na zemi. Silným faktorom, ktorý ovplyvnil proces tvorby, bola tiež druhá vlna pandémie. "Iso tvrdí, že sa mi akousi zvláštnou, mierne 'nešikovnou' zvukovou estetikou podarilo vytvoriť nový žáner. Ten sme hneď aj nazvali, ako inak - secondwave," smeje sa Miloš.

Miloš Bulík Zdroj: archív hudobníkaMiloš Bulík

Japonský hlas z krabičky

Zásadným prvkom nahrávky je použitie "krabičkového" efektu Korg MIKU STOMP. "Ide o tzv. vokaloid, ktorý premieňa tóny z akéhokoľvek nástroja na 'spev', konkrétne hlas virtuálnej japonskej megastar Hatsune Miku. Dodatočne som riešil, či použitie tohto efektu v mojich skladbách nebude mať nejaký neblahý právny dosah. Našťastie, kúpou vokaloidu si človek kupuje aj licenciu na daný hlas," vysvetľuje hudobník. 

Inšpiráciou pri tvorbe skladieb mu bol podľa vlastných slov život ako taký - medziľudské vzťahy, párty s priateľmi a v neposlednom rade najrýchlejšie mačkovité šelmy. "Gepardy ma fascinujú odmalička a dodnes pri nich zažívam veľké emócie. Desí ma predstava, že patria medzi ohrozené druhy, môže sa stať, že o pár rokov tu už nebudú. Fakt by som sa toho nerád dožil. Táto hudba je, samozrejme, hlavne o zábave, prípadne o navodení akejsi 'pozitívnej melanchólie', no keď si niekto z názvu EP odnesie zároveň posolstvo, že gepardy musia prežiť, tak to je len dobre," uzatvára Miloš.

Momentálne dáva dokopy partiu muzikantov, aby skladby Quatro Emocione mohli čoskoro zaznieť aj naživo.

Autori: Patrik Marflák (prvá časť článku), Andrea Fedorovičová (druhá časť s citáciami)
Foto: artwork