Slovenský hudobník Branislav Dugovič predstavuje na svojom novom albume šesť autorských kompozícií. Na nahrávanie Bang Bang Boogie Boogie si pozval špičkových hudobníkov, Eddieho Stevensa (GB) a Taru Alexandra (USA). Špeciálnym hosťom v skladbe Bang Bang Boogie Boogie je skvelý český bubeník Roman Vícha.
"Ja by som to, čo sme nahrali s Taru a Eddiem, skôr zaradil do nejakého avantgardného jazzu na britský spôsob alebo do nejakej podobnej škatuľky, keďže to má beat, nejakú harmóniu a rôzne rytmické modely ako témy. Každopádne si myslím, že poslucháča, ktorý má rád podobné "nemainstreamové" žánre, album hneď od začiatku chytí, má rytmický náboj, pozitívnu energiu a humor," upresnil žánrové smerovanie nového albumu, ktorým chce zavŕšiť trilógiu albumov: Cross-Country Skiing (Real Music House, 2018) a 10 Simple Melodies (Real Music House, 2019).
Album sa nahrával v počas pandémie Covid 19 v piatich štúdiách vrátane Eastside Sound Studios v New Yorku s legendárnym zvukovým majstrom Lou Holtzmanom. Vydanie aktuálneho albumu Bang Bang Boogie Boogie z verejných zdrojov podporili Fond na podporu umenia, SOZA a Hudobný fond.
Podľa hudobníka a spoluzakladateľa vydavateľstva Real Music House Roberta Pospiša patrí Branislav Dugovič k stabilným interpretom spomínaného vydavateľstva. "Je (BD) to jeden z najtalentovanejších a najzaujímavejších hudobníkov v našom regióne. Každá z jeho nahrávok, ktorá vyšla pod značkou nášho vydavateľstva je hudobným prekvapením v tom najlepšom zmysle slova. Bang Bang Boogie Boogie nie je výnimkou. Braňo si na album pozval výborných hudobníkov. Nahrávku odporúčame všetkým fanúšikom netradičných hudobných spojení a originálneho skladateľského rukopisu," dodal.
Branislav Dugovič už v minulosti spolupracoval v medzinárodnom zložení hudobníkov. Londýnsky producent a hudobník Eddie Stevens je nominant prestížnej britskej Mercury Prize a dlhoročný spolupracovník speváčky Roisin Murphy a Taru Alexander je bývalým členom Grammy oceneného Roy Hargrove Quintett.
"Moja skúsenosť je taká, že hudobníci pôsobiaci vo veľkých metropolách majú skrátka väčšinou troška iný "mindset" ako naši hudobníci, pôsobiaci v špecifickom "malom" našom prostredí. Menej sa hodnotia, porovnávajú, celkovo sú otvorenejší. Viac sa o akoby zaujímajú o hudbu, žijú hudbou, skvele hrajú, majú väčší prehľad. Aj ich zvuk je potom iný. Toto je asi to čo sa mi na spolupráci napr. s Eddiem a Taru, ale aj Romanom páčilo najviac. New York alebo Londýn majú svoj špecifický charakter, smrad, zvuk. Podľa mňa aj to potom počuť alebo cítiť v hraní, vo zvuku, v time," povedal k téme zahraničných spoluprác.
Informácie a foto redakcii Hudba.sk poskytla Zuzana Golianová.
Foto: Kristína Majorošová