V Bratislave sme sa síce nových piesní americkej krásky nedočkali, no všetko nasvedčuje tomu, že pripravovaný piaty album je na spadnutie. Aktuálne na svojom Youtube kanáli zverejnila Beyoncé 90 sekúnd piesne Standing On The Sun. Podobne ako predchádzajúci song Grown Woman je horúca novinka súčasťou zvodného reklamného videa.

V jednoduchom a sviežom letnom videu si sexi speváčka užíva slnko a pláž v rôznych modeloch letnej kolekcie švédskej značky H&M. Tá si ju za svoju tvár zvolila po Lane Del Rey, ktorá bola určite vhodnou voľbou na prezentáciu jesennej a zimnej kolekcie, no na jej promenádu v plavkách by bol zrejme zvedavý len málokto. Beyoncé vo videu dokazuje, že materstvo jej postave a kondícii nijak neuškodilo.
 
"Vždy sa mi páčilo, že sa H&M zameriava na zábavu a módu, ktorá je dostupná," hovorí speváčka, ktorá prezradila, že natáčanie na Bahamách jej viac pripomínalo točenie klipov ako výrobu reklamy. Okrem toho, že je tvárou, telom aj hlasom značky, pomohla aj pri navrhovaní samotných modelov. "Sú plné jej vlastného štýlu," hovorí šéfka dizajnu v H&M, Ann-Sofie Johansson.

Video režíroval autor mnohých známych klipov Jonas Åkerlund, s ktorým Beyoncé spolupracovala aj pri filmovom videoklipe Telephone (Lady Gaga feat. Beyoncé). Pod energickou skladbou Standing On The Sun je podpísaná dvojica hitmakerov Sia Furler a Greg Kurstin a podľa úryvku je jej text rovnako horúci ako piesok na rozpálenej pláži. Celá pieseň by mala byť dostupná na stránke Hm.com v máji, kedy sa začne predávať letná kolekcia.


Reklamy namiesto videoklipov

V minulosti si firmy do reklám vyberali skladby, ktoré ľudia už poznali, alebo pátrali po zaujímavých menej známych piesňach, ktoré by sa hodili k produktu. Spojenie reklamy svetovej značky s premiérou popovej skladby jednej z najväčších hudobných hviezd je pomerne novým trendom, ktorý vlani na jeseň odštartovala práve spomínaná Lana Del Rey v spolupráci s H&M. Jej cover lynchovskej kultovky Blue Velvet mohli fanúšikovia prvýkrát počuť práve vo videu, ktoré síce pôsobilo ako videoklip, no v skutočnosti bolo vkusne natočenou reklamou plnou nových modelov švédskej značky.

Premiéra novej piesne v reklame púta dvojnásobnú pozornosť a práve Beyoncé má v tomto smere pravdepodobne ešte väčší potenciál ako Lana Del Rey. Svoju predchádzajúcu skladbu Grown Woman Bey zverejnila prostredníctvom reklamy na Pepsi, v ktorej si mohli fanúšikovia pripomenúť jej rôzne podoby z videoklipov počas 15-ročnej kariéry od začiatkov v Destiny's Child až po súčasnosť. Na Youtube má minútová reklama síce za tri týždne "len" necelých 10 miliónov pozretí, no v amerických televíziách je vysielaná tak často, ako žiadny videoklip.

Fanúšikovia, ktorí si Beyoncé prišli pozrieť na aktuálnom turné, očakávali okrem známych hitov aj novinky. Dočkali sa však až Parížania, v ich meste totiž v stredu (24.4.) prvýkrát naživo odznel práve Pepsi-singel Grown Woman. Pre úplnosť: Okrem "reklamných" skladieb Beyoncé už v marci predstavila kontroverznú pieseň Bow Down/I Been On. Predstavila teda už tri novinky, no o očakávanom albume zatiaľ nie sú známe žiadne podrobnosti.


PS: Beyoncé tento týždeň zverejnila aj krátke oficiálne video z prebiehajúceho turné. Pripomeňte si ním aj skvelý bratislavský koncert.


Autor: Patrik Marflák
Foto: H&M

Súvisiaci interpreti: Beyoncé