Hlavná stránka

>

Správy

>

No Name: "Výsledky Slávika nie vždy zodpovedajú reálnemu úspechu"

No Name: "Výsledky Slávika nie vždy zodpovedajú reálnemu úspechu"

28.01.2013 - 10:42 | Patrik Marflák

Košická kapela No Name patrí spolu s Elánom, Desmodom či IMT Smile medzi najúspešnejšie slovenské kapely z hľadiska počtu nominácií na Slávika. Od roku 2001 bola v kategórii Skupina nominovaná desaťkrát, pričom prvých päť rokov obsadila v hlasovaní fanúšikov vždy druhé miesto za skupinou Elán.


Dá sa však povedať, že od roku 2005, kedy boli No Name naposledy strieborní, ich "anketová popularita" na Slovensku klesá. Po ročnej absencii sa síce vlani vrátili do prvej päťky, ale tento rok v užších nomináciách opäť chýbajú - vystriedali ich nováčikovia Peter Bič Project. V Českej republike sú pritom Košičania stále jednoznačnou slovenskou jednotkou. Od roku 2008 každý rok triumfovali v kategórii "Slávici bez hraníc" v rámci Českého slávika. Túto cenu si po piaty raz odniesli z Prahy v novembri minulého roka.

Frontmana Igora Timka sme sa preto spýtali, či ho prekvapil fakt, že po ďalšom víťazstve na "českej pôde" sa doma nedostali medzi nominované skupiny. "Minulý rok sme odohrali zo sto koncertov osemdesiat v Českej republike. Je preto logické, že sme doma menej na očiach," vysvetlil spevák. Zároveň doplnil, že aj na Slovensku má No Name stále veľkú fanúšikovskú základňu, čo hudobníci pociťujú najmä počas turné.

Najdôležitejšie sú koncerty

Práve záujem o koncerty je podľa neho dôležitejší ako dobré umiestnenie v Slávikovi. "Fanúšikovskú podporu a ocenenia v anketách by som nedával dokopy, nakoľko výsledky ankety Slávik nie vždy zodpovedajú reálnemu úspechu interpretov. Vezmite si, že napríklad speváčka Misha bola ženským zlatým Slávikom dvakrát (2003 a 2004, pozn. red.), a pokiaľ viem, tak sa to nijako neodrazilo v jej reálnej kariére. Najpodstatnejšie je, koľko fanúšikov príde na váš vlastný koncert."

"Nedávno sme vydali naše nové DVD z posledného koncertu No Name Aknecolor tour 2011 v Košiciach, kde bolo najviac fanúšikov z celej slovensko-českej šnúry. Prišlo ich cez 5000 a bolo to doma na Slovensku. To považujem za potvrdenie toho, o čom sa tu bavíme," dodal Timko.

Ankety typu Slávik podľa neho majú pre interpreta význam najmä na začiatku kariéry. "Je to super marketingová podpora v čase, keď sa interpret potrebuje presadiť. V našich začiatkoch sme sa s Elánom celých päť rokov naháňali na prvých dvoch miestach! To bola pre nás výzva , ktorú sa nám podarilo pretaviť do úspešného koncertovania až po súčasnosť. Presadiť sa mediálne by som prirovnal k juniorskému Wimbledonu. Víťazstvo v juniorke ešte neznamená, že v hlavnej súťaži niečo uhráte… A teda dostať Slávika ešte neznamená, že na vás začnú chodiť ľudia. To je tá ťažká úloha, pred ktorou stoja nominovaní…"

Pozrite si nominácie na Slávika v hlavných kategóriách

Nový zimný klip a nabité leto

Fanúšikovia No Name sa môžu už čoskoro tešiť na nový klip videoklip so zimnou atmosférou. "Práve sme dokončili naše nové video k aktuálnemu singlu Biela krása. Na vhodné snehové podmienky sme čakali celý rok, nakoľko sa nám vlani nepodarilo 'vymáknuť' dostatok snehu v Tatrách. Konečne to vyšlo a s výsledkom sme veľmi spokojní," prezradil Igor pre Hudba.sk.

Čo sa týka koncertov, tak tie si priaznivci kapely užijú najmä v lete: "Momentálne hrávame firemné párty a keďže sme uprostred plesovej sezóny, tak z času na čas zahráme aj fanúšikom v róbach. Na leto však máme zazmluvnených 50 koncertov, takže sa od mája až do konca septembra uvidíme na fesťákoch, či mestských slávnostiach, skrátka, znova budeme na očiach."


Autor: Patrik Marflák
Foto: No-name.sk


Zdielať na Facebooku

blog comments powered by Disqus
po ut st št pi so ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Najčítanejšie

Disqus

Najpopulárnejší hudobní interpreti