Bratislavská kapela Prie100r už pri vydaní svojho debutu avizovala zámer natočiť klip k skladbe Utkaní z hmly. Samotná pieseň bola prednedávnom zverejnená a už je nasadená v rotácii niekoľkých rádií, podporilo ju napríklad Rádio_FM a české Rádio 1. Dnes skupina predstavila aj intímny vizuál.

Utkaní z hmly je prvá skladba na debutovom albume skupiny Prie100r, v ktorej je ústredným nástrojom klavír. Výrazne v nej počuť živé akustické pianino. Zaujímavosťou je, že part bicích nástrojov nebol zložený pre túto konkrétnu skladbu. Existoval už skôr a do klavírnej skladby dobre zapadol. V rámci aranžmánu bol využitý súzvuk klavíra, dynamických bicích, ambientných ťahavých syntetizátorov a spevu. Skladba bola opäť nahraná v bratislavskom štúdiu PULP, s ktorým kapela aktívne spolupracuje.

Videoklip je predovšetkým o speváčke Dominike Zdražilovej. Využíva sa v ňom hra s farbami, vizualizovaný je tmavoolivový odtieň spomenutý v texte. Použitím nevšedných farebných kombinácií chcela kapela vyjadriť niektoré slovné spojenia. Pri točení klipu sa experimentovalo so synestézou, teda vyjadrovaním abstraktných slovných spojení farbami. Počas editácie a spracovania nebol použitý na Dominike žiaden retuš. Kapela chcela ponechať čo najväčší dôraz na prirodzenosť speváčky - dokonalosť v nedokonalosti, v ktorej vynikajú jej hlboké oči, pehy, či kučeravé vlasy.


Text je opäť plný ťažšie uchopiteľnej obraznosti, ktorá v sebe skrýva myšlienku odosobnenia sa od citov, ktoré zraňujú. Odovzdanie sa niekomu vyvoláva zraniteľnosť, ktorú si druhí nemusia uvedomiť alebo napriek uvedomeniu s ňou zaobchádzajú bezcitne. Dôsledkom každého takéhoto zranenia je jazva, ktorá pretrváva ("plné neopätovanej bezbrannosti sú všetky rozpálené jazvy"). V texte je využitá krv ako symbol vášne, zmyselnosti, náruživosti, a naopak v kontraste vosk - pôvodne horúci, po ochladnutí stuhnutý, beztvarý, nehybný ako kontrast k vyhasnutým citom ("a to práve preto, že naša krv je len vosk").

Skladba je o hľadaní rovnováhy a vyrovnaní sa s bolesťou. Text je písaný z pohľadu človeka, ktorý už našiel svoje citové ekvilibrium a určitú dávku nadhľadu. "Trápiť sa dá aj dávno potom, čo to má ešte nejaký zmysel, preto je dôležité vedieť prijať realitu takú aká je a nehľadať vo veciach alebo ľuďoch to, čo v nich nie je," hovorí multiinštrumentalista Radovan Činčura.

Klip bol nakrútený v priestoroch Novej Cvernovky. Nakrúcanie viedol Anton Kajan a kameru mal na starosti Peter Gál, osvetľovačom bol Peter Dolog. Anton Kajan pre tento videoklip vytvoril aj videoprojekciu. Color grading a strih pre tento klip spracovali Radovan Činčura a Roman Kukumberg. Pre skladbu boli vytvorené dva veľmi rozdielne strihy od rôznych autorov. Napokon sa kapela rozhodla pre verziu, ktorá bola väčšmi založená na detailných záberoch a zaujímavom farebnom prostredí, v ktorom sa nakrúcanie odohrávalo.

Kapela aktuálne pripravuje vydanie prvého live session, ktoré bolo nakrútené v štúdiu PULP a filmových ateliéroch na Kolibe. Plánuje ho zverejniť na jeseň. Zároveň pokračuje v nahrávaní druhého albumu a pripravuje pre svojich fanúšikov niečo špeciálne, a to k dátumu 29. februára 2020.

Informácie a fotografie poskytla speváčka kapely Dominika Zdražilová.