Ešte stále na Slovensku nevzniká príliš veľa videoklipov a aj tie, ktoré sa objavia, veľa na kvalite nepobrali. O to viac poteší, keď niekto spojí jednoduchosť s kvalitou a hodnotnou výpoveďou.

Ešte stále na Slovensku nevzniká príliš veľa videoklipov a aj tie, ktoré sa objavia, veľa na kvalite nepobrali. O to viac poteší, keď niekto spojí jednoduchosť s kvalitou a hodnotnou výpoveďou. Toto všetko sa podarilo košickým No Name v ich najnovšom videoklipe k pomalej skladbe Hľadám.
Nápad na vyrobenie videoklipu s minimálnym počtom strihov nie je nový, ale našťastie ani príliš opozeraný. Pred pár rokmi takto excelovali U2. Mnohým ten videoklip ostal v hlave navždy. Kapela na aute v strede rušnej ulice a počas pesničky k nim stále niekto pristupoval a vystupoval. Unikát. Nedávno si to takto užila Alanis Morissette. Tá pre zmenu pešo chodila po rôznych kútoch sveta a za behu menila imidž. Výborné. O chabí pokus v tejto oblasti sa pokúsila i Lucie Bílá vo videoklipe k pesničke Vokurky. Bohužiaľ, verzia, ktorá išla do médií je kompletne statická. Postavená kamera a sediaca speváčka. Žiadny zázrak. Mimochodom, tento klip je i v „pohybovej“ verzii a je omnoho lepší. No a teraz prišli No Name.
Na ploche príjemnej balady je minimálny počet strihov. Kamera je neustále v pohybe, obraz sa mení jazdou kameramana. Vynikajúco vytvorené dielko, ktoré musí nadchnúť každého diváka a milovníka videoklipov. Ak už spotrebiteľa nenadchne samotná pesnička, jej „filmové“ stvárnenie je okúzľujúce a na domáce pomery skutočne výnimočné. V jednoduchosti je sila a No Name to dokonale využili.
Popisovať dej asi nemá príliš význam. Treba snáď najmä vyzdvihnúť nápad s kreslom, na ktorom vždy niekto sedí a nosiči nábytku ho nosia ulicami. Najviac sa v ňom „vyváľal“ Igor Timko, ale to všetko malo svoju podstatu. Pesničku o troche beznádeje, večnom hľadaní a o tom, že aj tak zomierame nepoučení, to perfektne vystihuje. Žiadne náročné kreácie, trochu umeleckého tanca a najmä nápad, nad ktorým treba trochu uvažovať. Nápad, ktorý diváka prinúti vzhliadnuť ten videoklip niekoľkrát za sebou a stále v ňom objaviť nejakú novú hodnotu.  Všetko v ňom má svoje skryté miesto. Jeho tvorcovia mali vynikajúci nápad, ktorý našťastie neodflákli, ale dotiahli do 100%-nej spokojnosti. Keby takýchto klipov vzniklo na Slovensku viac, bolo by to vynikajúce.