Keď som čítal prvé ohlasy na tento nový album zarazila ma veta, že je popovejší.

Keď som čítal prvé ohlasy na tento nový album zarazila ma veta, že je popovejší. Čo si mám pod tým predstaviť som nevedel. Veď prvý album bol taký rôznofarebný, že som sa obával, aby pop nebola pre tento druhý album iba nálepka, za ktorú sa skryje menšia invencia a nápaditosť. Ale hneď prvá skladba všetky tieto obavy rozohnala.

Úvodná skladba Keď sa rodí hmla, trošku pripomína kapelu Corrs, hlavne v medzihre o ktorú sa unisono delia husle a flauta. Textovo je takisto dosť poetická, rovnako ako väčšina textov z pera Márie Podhradskej. V porovnaní s textárskymi pokusmi niektorých našich finalistov Superstar, je jej štýl vynikajúci. Druhá skladba, ľahko sa nesúca, mne osobne asi najviac pripomína atmosféru prvého albumu. Krásne je sólo na priečnu flautu a prekvapuje ma využitie flauty ako rytmického nástroja v refréne skladby. Tomuto nástroju, ktorý skvelo ovláda Ivica Gabrišová, je na albume poskytnutý dosť široký priestor a spolu s husľami sú to dva nástroje, ktoré celému albumu dosť dominujú. A práve to je jeden z dobrých aranžmánových počinov, pretože tieto dva nástroje odlišujú štýl Márie Podhradskej od bežného popu. A potom si môže dovoliť nahrať rôznorodé skladby, bez toho aby celok pôsobil príliš pestrofarebne a neurčito.
Album patrí do kategórie tých, ktoré sa opakovaným počúvaním stávajú čoraz viac zaujímavejšie a to mám pri hudbe rád, keď nie je prvoplánová, ale prepracovaná do detailov a taký tento album určite je. Je tam veľa pekných kúskov, ktoré zaujmú niečím iným. Skladba Krásny deň, má pekný rytmický aranžmán a skladba Míňajúce vlaky má veľmi silnú atmosféru už do prvých tónov. Záverečná skladba je trochu prekvapením a pôsobí ako milý bonus. S tanečnou rytmikou a ľahkým textom, ale viem si predstaviť túto skladbu v koncertnej verzii, určite roztancuje aj toho posledného lenivca. Pôvodným autorom skladby je Alfred Hans Zoller – skladateľ a jazzový pianista.

Na tomto albume je v porovnaní s predchádzajúcim autorsky zastúpená hlavne Mária a len s pár skladbami jej pomáhali Richard Čanaky alebo Dano a Maroš Kachútovci. Hudobníci, ktorí sa podieľali na nahrávaní tohto albumu sú úplne iní ako pri prvom albume, ale je zvláštne, že atmosféra je dosť podobná prvému, na ktorom sa objavilo mnoho zvučných mien. Na tomto albume hlavnú časť práce odviedli producenti Slavo Solovic a Maroš Kachút, ktorí nahrali gitary a naprogramovali celú rytmiku. Miestami mi chýbajú práve tie živé rytmické nástroje, ale napriek tomu je to prepracované do detailu. Viem si však predstaviť, že tieto veci budú dobrým materiálom, ktorý rozpracuje prípadná koncertná kapela a na to sa úprimne teším.

Zdroj: TS MusicServer