Predzvesťou festivalu Wilsonic (6. a 7. jún) bol už tradične jeho satelitný event s názvom micro.Wilsonic, ktorý sa odohral v piatok 18. apríla v PKO v Bratislave. Organizátori podujatia svoju vysoko postavenú latku rozhodne nepodliezli - PKO zažilo azda najštýlovejšiu party vo svojej histórii. Hlúpej "chybičke krásy" ináč dokonalého eventu sa však bohužiaľ nevyhli.

Už pohľad zvonka naznačoval, že prostredie, ktoré Wilsonic v spoločenskej sále PKO vytvoril, bude výnimočné. A po vstupe do nej bolo jasné, že "dôraz na pohodlie" a "zmysel pre detail" neboli len prázdne frázy. Od pódia s veľkoplošnou obrazovkou, cez ozvučenie, svetlá, efekty a štýlovú nevtieravú prezentáciu svojej značky a jej partnerov, fajčiarsky stan (vo vnútri sa nefajčilo), možnosti sedenia v pohodlných gaučoch či na O2 fotelkách, až po dostatok barov s príjemnou obsluhou i cenami.

Zdalo sa, že micro.Wilsonic skutočne vytvoril v PKO maximálne príjemné prostredie, pri ktorom si každý návštevník bude môcť naplno vychutnať hudobný zážitok. Úplná rozprávka sa však nekonala, Wilsonic pri všetkom tom dôraze na detail a maximálne pohodlie zabudol na úplne samozrejmú vec a základnú biologickú potrebu - príjem potravín. Na rozdiel od Starej tržnice v centre Bratislavy, kde sa konali posledné podujatia micro.Wilsonic, totiž v blízkosti PKO nie je prakticky žiadne zariadenie, kde by sa dalo v noci najesť.

Absencia akéhokoľvek jedla v ponuke barov na podujatí, ktoré ponúka 9 hodín zaujímavej hudby a prezentuje maximálny dôraz na pohodlie, je mierne povedané "školáckou chybou". Verím, že mnohí by si podujatie a hudobné výkony vychutnali omnoho viac, keby im bolo umožnené doplniť energiu aj inak ako energetickým nápojom. A naozaj bolo čo hudobne vychutnávať.

Krátko po začiatku podujatia sa rozozvučali prvé "atmosféry" projektu Even the hills have eyes z Českej republiky. Tie boli dokonalou kulisou pre prvé minúty v tejto obrovskej party obývačke. Po ambientnom úvode nastúpil slovenský projekt Foolk, v ktorom Dušanovi Vančovi okrem iných asistuje talentovaný DJ Lixx, známa tvár slovenskej drum'n'bassovej scény. Nielen jeho turntablistické kúsky obracali počas vystúpenia Foolk čoraz viac hláv smerom k pódiu.

Už o desiatej nastúpil prvý zo zahraničných live-actov v podaní Michaela Fakescha a Tapprikka Sweezeeho, ktorých vystúpenie doprevádzal bubeník. Trojica sa prezentovala pestrou zmesou inteligentnej tanečnej hudby, ktorej nechýbala originalita, energia a rozhodne ani reflektovanie budúcnosti. Najmä Tapprikk Sweezee bol brilantný. Typ hlasovo podobný Justinovi Timberlakeovi však nezaujal tanečnými kreáciami ale oduševneným speváckym výkonom, popri ktorom ešte stíhal Fakeschovi asistovať s elektronickými mašinkami. Jeden z vrcholov večera však prišiel príliš skoro, väčšiu časť koncertu si žiaľ vychutnal iba z polovice zaplnený tanečný parket.

Ten sa však poriadne prehustil počas vystúpenia DJ Food. DJ Strictly Kev, ktorý tento legendárny nindžovský projekt v súčasnosti reprezentuje, hral v ideálnom čase, kedy Bratislavčania prichádzajú na party. Jeho DJský set bol tak z hľadiska kolektívnej zábavy vrcholom večera. Pre mnohých, ktorí ho videli po prvýkrát, bol zaiste vrcholom večera i hudobne. Veď pod jeho rukami sa počas dvoch hodín otočilo snáď všetko, na čo sa dá tancovať. Pre tých, ktorí ho pred pár mesiacmi videli na Nu Jazz Dayz však odohral len svoj štandardný eklektický set, nie nepodobný práve tomu, ktorý zahral v októbri 2007 v Inchebe.

Ďalším umelcom zo stajne Ninja Tune bol Robin Brunson z dua Hexstatic. Uchvátil kombináciou DJského umenia s VJ-ingom, pričom hudobne spočiatku nadviazal najmä na drum'n'bassový záver svojho kolegu. Priaznivci originálnej tvorby Hexstaticu sa dočkali až v druhej polovici jeho vystúpenia, ktoré bolo napriek pôsobivosti poznačené miernym útlmom v celkovej atmosfére, kedže ľudí na parkete začalo postupne ubúdať.

Mladú krv britskej tanečnej scény reprezentoval Boy 8-Bit. Sympatický Londýnčan, ktorého edit skladby Archangel od Buriala nadránom zhypnotizoval celú sálu, by si rozhodne zaslúžil ešte početnejšie a akčnejšie publikum, ako bolo o pol štvrtej ráno v PKO.

micro.Wilsonic zakončilo dubstepové duo El Rakkas zo susedného Rakúska. ChristoFX a Raz Marty vďaka citlivému výberu platní zabezpečili príjemnú rozlúčku s ranným PKO. Síce napoly vyľudneným no stále plným atmosféry z nevšedných hudobných zážitkov a nečakaných stretnutí, ktoré sa tam počas piatkovej noci odohrali.

Verme, že niečo podobné a ešte viac (snáď aj pod zub) nás čaká aj 6. a 7. júna na Tyršovom nábreží v Bratislave na Wilsonicu.

Viac fotografií nájdete v našom fotoreporte.

Foto: Ľubomír Panák