Aj takto môže vyzerať intro: ktosi beží po schodoch, vo vreckách niečoho nahmatá kľúče a odomkýna byt. Vchádza dnu a zapína si rádio. Z každej naladenej stanice sa ozýva hudba formácie Děda Mládek Illegal Band.

Aj takto môže vyzerať intro: ktosi beží po schodoch, vo vreckách niečoho nahmatá kľúče a odomkýna byt. Vchádza dnu a zapína si rádio. Z každej naladenej stanice sa ozýva hudba formácie Děda Mládek Illegal Band. Dotyčného to nesmierne naštve. „Do p**i!“ – prvé i posledné slová osemdesiat sekundového intra a môže sa začať.
Ak to bude pokračovať v podobnej rovine až do konca, je sa na čo „tešiť“. Mersi sa dostal do povedomia širokej verejnosti hlavne s vyššie menovanou skupinou, s ktorou poprerábali veľké hity Ivana Mládka, odeli ich do moderného šatu a vyštartovali na cestu za slávou. Darilo sa im nesmierne. Po dvoch albumoch však ohlásili koniec. Ten už oficiálne odobrili doma v čechách, ale sporadicky sa objavujú ešte na spoločných koncertoch v „zahraničí“ (preto sú v poslednej dobe tak často u nás).
Mersi už pred vydaním albumu rád rozprával o tom, že to bude odvážny projekt, ale bude to presne to, čo chcel vždy robiť. Kritici to po prvom vypočutí označili dosť jasne – Eminem po česky. A vôbec sa nemýlili. Celkom totožné. Len s tým rozdielom, že Mersimu je na rozdiel od Eminema vo väčšine prípadov rozumieť. Jedna starosť z krku. Netreba sa zamýšľať nad textami. Na albume M je podané všetko otvorene a bez servítok pred ústami.
Už v prvej skladbe Mersi usudzuje, že Všechno je vykradený. Okamžite na úvod teda poslucháča upozorňuje na to, čo môže čakať. Všetko to, čo už niekedy počul. Tvrdé slová, príbehy plné tvrdej reality a života, ktorý v konečnom dôsledku aj tak vyznie tak, že je na ho... nič.
To všetko vykričané do veľmi modernej a veľmi dobrej hudby. Hudba je jednou z málo vecí, ktoré sa na tomto albume skutočne vydarili. Vo väčšine prípadov na nej spolupracoval Mersi s vychyteným a výborným Janom Kleníkom. To je ten človek, ktorý sa vo veľkom podieľal na príprave posledného výborného albumu Dary Rolins. A hudbou, ktorú vytvoril na Mersiho album opäť potvrdil svoje postavenie profesionála. Je to úplne niečo iné, než robil s Darou, no opäť je to výborné.
Texty sú osobitnou stránkou. Väčšinu napísal Petr Hrach. Zabite ma, neviem kto to je, to meno počujem prvý raz. Napriek tomu ma neopúšťa pocit, že dotyčný pán si prostredníctvom textov pre Mersiho poriadne uľavil. Nedá sa mu odoprieť fakt, že texty majú hlavu i pätu. Trochu im však prekáža otvorenosť. Pokiaľ Eminema niekto počúva preto, že je rebelant, alebo kvôli tomu, že sa mu páči jeho imidž a nerozumie textom, je to OK. Tu je však rozumieť všetkému. Niet pochýb o tom, že práve na takýto album čakali mnohí, ale mnohí budú z neho až neuveriteľne sklamaní. Ako príklad stačí uviesť skladbu Mother!. Aj menovaný pán z Ameriky sa stal známym pre podobné texty a preto, že v pomyselnom blate povláčil všetkých, vrátane matky. Mersi ide úspešne v jeho stopách i v tomto smere. Ako balzam na dušu potom pôsobia dve skladby, na ktorých s Mersim spolupracovala Dara Rolins.
Cooped Up je jednoznačný hit. Vybočuje zo zabehnutej schémy každou notou. Je to výborná skladba. Rovnako ako hádam najlepšia skladba na albume Sám v lese. Na jej príprave sa stretli všetci. Pri hudbe Mersi s Darou i Janom Kleníkom. Dara si k tomu napísala úžasne ľahký, slovenský (!) text, ktorý si odspievala. S tým ľahkým to samozrejme netreba preháňať. Je to o hríboch a nech si to každý premyslí ako chce. Je to však nielen dvojzmyselné. Ale na druhej strane výborné. Práve dve skladby s Darou robia tento album omnoho viac zaujímavým. Album uzatvára Kleníkov dokonalý remix skladby Cooped Up.
Mersiho album má svoj význam. Treba uznať, že hoci sú na ňom „sprosté“ slová, je ich minimum a sú na miestach, kde naozaj patria. Mersi sa k celému dielu postavil veľmi profesionálne a album ako celok pôsobí veľmi kompaktne. Bohužiaľ, i tak je to miestami iba veľa kriku pre nič. Jeden biely raper naozaj stačí. S repertoárom Ivana Mládka to bolo omnoho lepšie.

Vydavateľstvo: B&#M Music / Universal Music 2002

01. Intro
02. Všechno je vykradený