Troch členov legendárnych The Who spojil osud už v školských laviciach. Frontmanmi skupiny sa stali spevák Roger Daltrey, ale najmä pohybovo nadaný skladateľ, gitarista a známy ničiteľ hudobných nástrojov, Pete Townshend.

Troch členov legendárnych The Who spojil osud už v školských laviciach. Frontmanmi skupiny sa stali spevák Roger Daltrey, ale najmä pohybovo nadaný skladateľ, gitarista a známy ničiteľ hudobných nástrojov, Pete Townshend. Štvrtého do partie, jednu z najextrovertnejších persón rocku, bubeníka Keitha Moona, pribrali už počas aktívneho koncertovania v londýnskych kluboch prvej polovice šesťdesiatych rokov.
Štvorica rozdielnych individualít tvorila takmer po dve dekády jedno z najkompaktnejších hudobných telies, v ktorom si nebolo možné predstaviť výmenu žiadneho z členov. Tento fakt sa ukázal ako krutá realita najmä po Moonovom odchode. Jeho vplyv a typický zmysel pre humor možno ilustrovať trefným citátom, ktorým sa krátko pred svojou smrťou charakterizoval:
„Stále som najlepším bubeníkom typu Keitha Moona na svete.“
Po nedávnom úmrtí už aj druhého člena The Who, virtuózneho basistu a introverta Johna Entwistleho, vychádza ultimátna kolekcia skladieb niekdajšej rockovej štvorice. Ich chronologický sled pripomína míľniky, ktoré lemovali, a v mnohom aj určovali, vývoj dejín rocku v období 1964 až 1982.
Do objemu dvoch diskov a 35 skladieb sú vtesnané všetky väčšie hity skupiny. Vzhľadom k notoricky povedomému obsahu, ako aj k tomu že sa nejedná o prvý výber z repertoáru The Who (CD The Ultimate Collection sa v mnohom prekrýva s My Generation: The best Of The Who z roku 1996), vhodnými adresátmi tejto kolekcie asi nie sú fanatickí znalci tvorby skupiny, či zberatelia rarít.
Kvalitná a dodnes vitálne pôsobiaca muzika určite poteší veteránov, ktorí o svoje dobové nahrávky prišli spolu s pokazeným kotúčovým magnetofónom, ako aj bažantov, ktorí sú aj v dnešnej dobe ochotní objavovať perly minulosti. Na podrobné zoznámenie s históriou skupiny dobre poslúži obsažný, dvadsaťšesťstránkový booklet. Na strane č. 27 zazvonil zvonec a členovia skupiny zaspali prikrytí vlajkou Spojeného kráľovstva. Na ich voskové figuríny sadá prach, no nad ich muzikou neustále vibruje aura vitality a dobrej nálady.
Britskí občania už neraz dokázali, že humor v štýle Monty Python je tak trochu národným športom a dedí sa spolu s neúctou k materiálnym statkom. Nech sú však odpustené všetky trosky gitár, bubnov a zosilňovačov, ako aj všetky škody, ktoré po sebe na pódiách zanechali tí, ktorí „napáchali“ neporovnateľne viac úžitku.

Vydavateľstvo: Universal 2002
Celkový čas: 1.CD 67:22, 2.CD 77:32