Dlhé štyri roky sme čakali na jedenásty štúdiový album kapely Depeche Mode. Ale oplatilo sa! Playing The Angels je (ako som už spomínal) jedenástym radovým albumom legendy syntipopovej hudby a zároveň prvým albumom v histórii skupiny, na ktorom sa objavili i pesničky speváka Davea Gahana.

Dlhé štyri roky sme čakali na jedenásty štúdiový album kapely Depeche Mode. Ale oplatilo sa! Playing The Angels je (ako som už spomínal) jedenástym radovým albumom legendy syntipopovej hudby a zároveň prvým albumom v histórii skupiny, na ktorom sa objavili i pesničky speváka Davea Gahana. Skupina vydáva album po štyroch rokoch a nahrávala ho v štúdiách v Kalifornii, New Yorku a Londýne. Pod producentské krídla si tento projekt zobral Ben Hiller, ktorý pred Depeche Mode spolupracoval okrem iných i s kapelou Blur. A to môže byť trochu zavádzajúce, keďže sa dá predpokladať, že takýto producent bude dohliadať najmä na zvuk gitár. Opak je pravdou.

Depeche Mode sa po niekoľkých gitarových pokusoch, či skôr úletoch opäť konečne vrátili k tomu, prečo ich fanúšikovia milujú – klávesám a programovanej muzike. Dovolím si tvrdiť, že najnovší album kapely Depeche Mode je návratom k starým dobrým koreňom. Zároveň však dodávam, že títo hudobní machri nezaspali dobu a znejú neuveriteľne súčasne a moderne. Dave a spol. si veľmi dobre uvedomili, čo po nich poslucháči a priaznivci chcú a prispôsobili sa ich požiadavkám, i samotnej dobe.

Playing The Angels znie na jednej strane dostatočne temne, na druhej strane je dostatočne uvoľnený. Chlapcom z kapely sa podaril husársky kúsok a i v roku 2005 dokázali ohúriť masy. Playing The Angel je podľa mňa jeden z troch najlepších albumov Depeche Mode, naväzujúci na legendárny a kritikov i priaznivcami vysoko hodnotený album Ultra. A dovolím si tvrdiť, že v súčasnosti sa Depeche Mode počúvajú lepšie, než kedykoľvek v etape posledných 15 rokov.

Prvým singlom z albumu sa stala skladba Precious, ktorá je zároveň najdynamickejšou pesničkou na albume. Producentovi Benovi Hillerovi sa podarilo dostať do nej množstvo inšpirujúcej dynamiky a kapela mala na svete ďalší hit. A určite nebude posledný. Na albume je totiž neuveriteľných dvanásť kvalitatívne vyrovnaných skladieb. Od silných pocitových melódií (tie prevažujú) až po média priepustnejšie jednoduchšie skladby. Mojou osobnou srdcovkou sa stala skladba Macro.

Booklet ponúka niekoľko fotografií, texty a všetky potrebné informácie. Je čierno- biely a veľmi zaujímavý. Album prichádza na trh aj vo forme LP platne. A prekvapenia čakajú i zberateľov singlov. Okrem toho, že vychádza DVD singel s videoklipom k pesničke Precious, doplnený o dva remixy a CD singel s remixami doplnený o pesničku Free, ktorá sa na albume nenachádza, na trhu sa tiež objaví mini box, ktorý bude obsahovať všetky formáty siglu spomínanej skladby (tiež na klasickej platni). Fanúšikovia sa majú na čo tešiť.
Depeche Mode podporia predajnosť svojho albumu i veľkým celosvetovým turné, ktoré sa začne na jar budúceho roku a pošepkáva sa, že by sa mali zastaviť i na Slovensku. Takže sa máme na čo tešiť.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2005
Celkový čas: 52:23