Skladateľ Peter Martinček patrí k najvýznamnejším osobnostiam slovenskej vážnej hudby. Po úspešnej premiére jeho 4. symfónie sa k poslucháčom vo forme hudobného albumu dostávajú aj dve staršie a mimoriadne oceňované. 2. symfónia The Second Touch a 3. symfónia s názvom Venetian.

Diela Petra Martinčeka sa hrajú úspešne nielen doma, ale aj v zahraničí. Slovenský skladateľ je dvojnásobným držiteľom Ceny SHF. Martinčekovo vokálne dielo spievajú poprední slovenskí speváci - CD Missa Danubia, ktoré získalo Zlatú platňu, nahrali takí interpreti ako Peter Dvorský a Eva Jenis. Jeho operu Memento videlo vďaka víťazstvu ceny Grand Prix v kanadskom Montreale viac ako dva milióny divákov pri televíznych obrazovkách.

Najväčším dôkazom skladateľského majstrovstva Petra Martinčeka sú však jeho 4 symfónie. Na albume, ktoré práve vychádza vo vydavateľstve Real Music House nájdete hneď dve z nich. Druhá The Second Touch je výnimočná aj miestom svojej komornej premiéry. Tá sa uskutočnila v jednom z najprestížnejších kultúrnych stánkov, benátskom Teatro la Fenice. Peter Martinček sa tak stal vôbec prvým slovenským skladateľom, ktorého dielo odznelo na tomto posvätnom hudobnom mieste.

Následne na to vznikla na objednávku Bratislavských hudobných slávností Martinčekova 3. symfónia s názvom Venetian. Nahrávka oceňovanej 2. symfónie The Second Touch vznikla v Slovenskom rozhlase v prevedení Slovenského komorného orchestra pod umeleckým dohľadom Ewalda Danel. 3. symfóniu Venetian nahral v Moyzesovej sieni Štátny komorný orchester Žilina pod dirigentskou taktovkou Olivera Dohnányiho. Spevácky zbor Technik viedla zbormajsterka Iveta Viskupová. 


Informácie pre Hudba.sk poskytol Robert Pospiš z vydavateľstva Real Music House.

Foto: Petermartincek.freepage.cz