Jedna z najväčších popových ikon 20. storočia minulý týždeň poriadne zdvihla tlak obchodníkom s hudbou vo Veľkej Británii. Prince tam totiž svoj najnovší album 'Planet Earth' svojim fanúšikom daroval ako prílohu nedeľných novín.

Jedna z najväčších popových ikon 20. storočia minulý týždeň poriadne zdvihla tlak obchodníkom s hudbou vo Veľkej Británii. Prince tam totiž svoj najnovší album 'Planet Earth' svojim fanúšikom daroval ako prílohu nedeľných novín.

Prince a jeho vydavateľstvo Columbia Records sa pre tento marketingový ťah rozhodli v súvislosti s jeho nadchádzajúcou sériou koncertov v Londýne, ktorých návštevníci spolu s lístkom taktiež dostanú CD nosič s albumom popovej hviezdy. To však vôbec neteší britských predajcov s hudbou, nakoľko oficiálny dátum vydania v tejto krajine, podobne ako aj v Severnej Amerike a Európe má byť až 24. júl 2007. Predstaviteľ Asociácie predajcov zábavného tovaru, Paul Quirk, označil tento krok za "znak žobráctva" a pre agentúru Reuters bez servítky na ústach povedal: "Umelec Predtým Známy ako Prince* by mal vedieť, že s takýmto správaním bude čoskoro Umelcom Predtým Zohnateľným v Obchodoch s Hudbou. Je to urážka a poškodenie všetkých predajcov, ktorí Princa počas jeho kariéry podporovali."

Americký hudobník odpovedal slovami: "Ide o priamy marketing a nemusím byť pri ňom zahrnutý v špekulatívnom biznise hudobného priemyslu, ktorý momentálne prežíva veľmi búrlivé časy." Prince sa svojim fanúšikom odmenil podobným spôsobom aj v roku 2004, keď na svojom koncertnom turné k albumu 'Musicology' získal každý návštevník koncertu oficiálnu kópiu tohto albumu.

Vzhľadom k pobúreniu, ktoré Princova promo akcia vyvolala na britskom hudobnom trhu sa spoločnosť SonyBMG rozhodla, že album 'Planet Earth', ktorý je Princovým štúdiovým príspevkom k nedávnej svetovej koncertnej udalosti Live Earth, nebude vo Veľkej Británii distribuovať. Na toto rozhodnutie zareagoval najpohotovejšie obchodný reťazec s hudbou HMV, ktorý našiel kompromisné riešenie - predaj nedeľného vydania Mail on Sunday vo svojich obchodoch. Politika tejto spoločnosti je jasná: "Je to jediná cesta ako môžeme Princov album sprostredkovať našim zákazníkom, čo by v konečnom dôsledku malo byť naším prvoradým záujmom."

* - Od roku 1991 Prince desať rokov (až do svatby s Manuelou Testolini) namiesto svojho pseudonymu na albumoch používal tzv. symbol lásky. Keďže tento symbol je nevysloviteľný, ľudia v showbiznise začali Princa nazývať TAFKAB – "The Artist Formerly Known As Prince" – Umelec predtým známy ako Prince.


Zdroj: undercover.com.au, wikipedia.org