Spojenie klavíra so sláčikovými nástrojmi nemá v dejinách slovenskej hudby tak významné postavenie, akým sa môže pýšiť klavírna alebo kvartetová tvorba. Napriek tomu sa počas jednotlivých štýlových premien 20. storočia vynorilo niekoľko majstrovských diel, ktoré možno bez akýchkoľvek pochýb považovať za klenoty slovenskej komornej hudby. Prvým z nich je Klavírne kvinteto gigantických rozmerov z obdobia vrcholiaceho štýlu Belle époque, ktoré v roku 1913 v Bratislave skomponoval Alexander Albrecht.

Jeho významným pendantom je povojnové neobarokové Klavírne kvinteto, op. 6 od Jána Zimmera, dlhodobo považované za stratené, ktorého obnovená premiéra sa koná symbolicky v čase pripomenutia si 30. výročia skladateľovho úmrtia. Koncentrovaný a pomerne expresívne ladený Ricercar pre klavírne kvarteto Vladimíra Godára zasa dokumentuje silnú generáciu postmoderny, autenticky komunikujúcu s celou hudobnou históriou.

Program:
Vladimír Godár – Ricercar pre klavírne kvarteto (1977/1995)
Ján Zimmer – Klavírne kvinteto, op. 6 (1949-1950)
Alexander Albrecht – Klavírne kvinteto (1913)

Koncert z verejných zdrojov podporil hlavný partner podujatia Fond na podporu umenia.