Ako jednu tretinu populárnych Destiny´s Child ju spoznali davy fanúšikov. To je však minulosť. Teraz, vydávajúc svoj prvý sólový album, predstavuje predovšetkým svoju inú, úplne novú tvár.

Album ponúkajúci pesničky, ktoré si vo veľkej miere napísala sama, je dokonalým odzrkadlením jej srdca a duše. Je celkom jasné, že od prvého momentu, kedy sa začali jeho prípravy, pristupovala k nemu tak, aby bol celkom iný, než všetko to, čo dovtedy urobila so skupinou Destiny´s Child. A vyšlo jej to bravúrne. Kelly sa predstavuje v podobe, v akej ju doteraz nikto nepoznal. Odhalila kus seba, ktoré bolo doteraz verejným tajomstvom. Kelly prostredníctvom albumu vystupuje ako človek, ktorý má za sebou veľa nie veľmi príjemných skúseností, no napriek tomu je šťastný.
Už som spomínal, že Kelly si väčšinu pesničiek pripravila sama. K spolupráci však prizvala i nemalé množstvo spolupracovníkov. Oplatí sa spomenúť Steve Kipnera či Billyho Manna. Pri speve asistovali raper Nelly (všetkým dobre známy hit Dilemma) a Joe Budden. Na produkcii albumu sa podieľali Rich Harrison, Robert Smith, Damon Elliot či Rob Fusari. Príliš veľa mien na jeden album? Určite! Hoci toto je prípad, kedy zdanie jednoznačne klame. Kelly totiž išlo o to, aby bol album rôznorodý. Aby sa na ňom stretli elektrické gitary s klasickými španielkami, syntezátory so „živým“ klavírom i „umelá hmota“ vyprodukovaná šikovnými DJ-mi. A tak môže potencionálny poslucháč na albume nájsť rock´n´roll, R&#B, pop, ale i pesničky, v ktorých ani poriadne nepočuť akýkoľvek nástroj. K tomu texty, ktoré hovoria o Bohu, o láske a o všetkom, čo je s nimi zviazané. Vynikajúce.
Jasným dôkazom kvality je už prvý singel Stole. Skladba, ktorá udáva tempo celému albumu svojou emocionálnosťou a úplne netypickým zvukom. Výstraha na tému života a jeho budúcnosti je rovnako vzrušujúca ako iná skladba na albume. Heaven, lahodná balada, prostredníctvom ktorej Kelly rozpráva o veciach, ktoré v živote skutočne prežila. Veľmi silné skladby po textovej stránke a úplne rozdielne záležitosti pri pohľade na ich hudobný podklad.
Album Simply Deep rozpráva o živote a o všetkom, čo je s ním zviazané. O láske, bolesti, radosti, šťastí. Kelly Rowland sa na svojom debute predstavuje ako dozretá speváčka. Umelkyňa, ktorá si hravo poradí s niekoľkými hudobnými štýlmi zároveň a dokáže ich na jediný album uložiť tak, aby neunavovali, nenudili a zároveň vytvárali dojem vyzretej osobnosti.
Hodina vynikajúcej hudby a veľmi dobrej interpretácie. Doteraz bola Kelly Rowland iba jednou z troch, teraz sa predstavuje v plnej kráse. Naozaj sa to oplatí vypočuť.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2002.

Tracklist: