>

Recenzie

>

Art Garfunkel : Across America.

Art Garfunkel : Across America.

19.04.2003 - 14:00 | redakcia

Úspech, aký zaznamenali Simon s Garfunkelom s ich piesňou Sound Of Silence pri zahájení Grammy Awards 2003 bol, v dobe ktorej kraľuje Eminem, potvrdením že mágia pesničkárskeho dua sa nevytratila ani po dlhej dobe sólových kariér obidvoch umelcov, a ich tvorba z obdobia 60-tych rokov sa nadobro stala národným majetkom Američanov.

Úspech, aký zaznamenali Simon s Garfunkelom s ich piesňou Sound Of Silence pri zahájení Grammy Awards 2003 bol, v dobe ktorej kraľuje Eminem, potvrdením že mágia pesničkárskeho dua sa nevytratila ani po dlhej dobe sólových kariér obidvoch umelcov, a ich tvorba z obdobia 60-tych rokov sa nadobro stala národným majetkom Američanov. Pokiaľ dnes Paul Simon žne úspechy výsostne na hudobnom poli - v poslednom období spojil svoj dar songwritera s jazzovými a ethno inšpiráciami, univerzálnejšie zameraný Garfunkel zotrváva popri svojich hereckých a spisovateľských aktivitách tam, kde sa jeho vzdušnému tenoru najviac darí – v klenutých melodických konštrukciách typu Bridge Over Troubled Water, a precíznych softrockových aranžmánoch.
Titul Across The America je aktuálnou DVD verziou staršieho živého koncertu Arta Garfunkela, na ktorom sa nachádza 17 skladieb zo zlatého fondu dua, obohatených viacerými hudobnými i nehudobnými bonusmi.
Akokoľvek by sa mohlo zdať, že Garfunkelova aktivita, prezentovaná v Simonovej neprítomnosti, pôsobí skôr ako zalievanie prerastených fikusov v kolegovom opustenom byte, predsa ide o veľmi osobnú výpoveď znásobenú práve možnosťami DVD.
Jednotlivé skladby sú poprekladané Garfunkelovými komentármi, citáciami jeho zápiskov a dokumentárnymi zábermi z púte naprieč Amerikou. V túžbe dozvedieť sa niečo viac o svojej vlasti, ako aj o sebe samom, zahájil Garfankel roku 1984 svoj peší pochod naprieč USA. Cesta z New Yorku k západnému pobrežiu mu, s prestávkami, trvala 12 rokov a svoje pocity Garfunkel zhrnul v aj v rovnomennej knižke.
DVD Across America nemožno hodnotiť z hľadiska kreatívneho prínosu. Jeho význam je skôr ezoterický – liečivý. Samotný materiál a spôsob interpretácie sú natoľko kvalitné, že ďalší „remake“ nemožno začleniť k 80% hudobného smogu obklopujúceho našu planétu. Jedná sa o adresnú, privátnu hudbu s nevyčerpateľným pozitívnym posolstvom. Kto ju prijme, môže sa cítiť lepšie.

Zdielať na Facebooku