Speváčka Sophie Ellis Bextor sa uviedla na popovú scénu ako vokalistka a súčasť imidžu alternatívnej britskej skupiny Theaudience. Po rozpade bandu skúsila šťastie na sólovej dráhe.

Počiatočné obtiaže sa je podarilo prelomiť koncom roka 2000 so singlom v štýle disco-house s názvom Groovejet (If This Aint Love). Skladbu pripravil taliansky DJ a producent Spiller, ktorý pre svoju hudbu hľadal vhodný hlas. Bextor bola tá pravá vyvolená a dobrý ohlas nahrávky v hitparádach ukázal, že interpretáciou i autorským podielom pomohla skladbe aj sebe samej. Od tej doby Bextor zabodovala v rebríčkoch ešte niekoľkokrát, najmä so skladbami obsahujúcimi chytľavé motívy, akými boli napríklad Get Over You, alebo Take Me Home.
DVD Watch My Lips (pozmenený názov zatiaľ jediného CD speváčky, Read My Lips) obsahuje päť videoklipov s jej najväčšími hitmi, ktoré boli/sú často frekventované aj vo vysielaní MTV.
Ťažisko DVD však spočíva v zázname živého koncertu. Trinásť skladieb možno formálne rozobrať na niekoľko štýlov a žánrov (rock, soul, elektronika atd.), dohromady ale skladby inklinujú najviac k popovému danceflooru.
Hoci má Sophie stále iba necelých 25 rokov, na hudobnej scéne sa už pohybuje dosť dlho na to, aby ukázala svoje silné i slabé stránky a zaradila sa do súkolia hudobného biznisu. Na zázname z jej koncertu je vidieť, že z úlohy vokalistky sa ešte úplne nevymanila a hoci sa jej v roli frontmena zjavne páči, medzi riadkami vysiela aj signály neistoty maskovanej vrstvami mejkapu.
Dobre sa jej darí v úlohe umelkyne, ktorá v určitých intervaloch útočí na rebríčky hitparád, no predstavuje iba vrcholec ľadovca – interpretáciu a klipovú prezentáciu – a potrebuje pri tom podporu fundovaného anonymného tímu v pozadí. Sophie dokáže svojím podaním pomôcť materiálu, ktorý obsahuje nápad. Symbióza so silným autorom ju dokáže pohnať nad hranice jej bežných možností, na druhej strane, pokiaľ interpretuje iba priemerný hudobný materiál, a takého ja na jej CD i DVD zatiaľ väčšina, jej spev nie je, okrem typického londýnskeho dialektu, ničím zvláštny ani osobitý.

Vydavateľstvo: Universal / Polygram (106 min)