Dlhé tri roky si dal Ivan Tásler so svojou partiou tvorivú prestávku. Tú minulý rok vyplnil veľmi zaujímavým sólovým albumom. Nedočkaví priaznivci skupiny IMT Smile sa však v týchto dňoch dočkali štvrtého radového albumu ich obľúbenej formácie.

Dlhé tri roky si dal Ivan Tásler so svojou partiou tvorivú prestávku. Tú minulý rok vyplnil veľmi zaujímavým sólovým albumom. Nedočkaví priaznivci skupiny IMT Smile sa však v týchto dňoch dočkali štvrtého radového albumu ich obľúbenej formácie. A okamžite na úvod je možné povedať, že sa oplatilo čakať.
Ivan Tásler je fenomén a na slovenskej hudobnej scéne dosť nedocenený zjav. Popularita IMT Smile je síce veľká, ale ocenenia ich celkom nepochopiteľne míňajú. Tvorbou to však určite nebude. Je to Ivanovou svojskou povahou? Prekáža niekomu jeho „drzý“ nadhľad a suverénne vystupovanie? Smola. Tásler a jeho partia sú najmä hudobníci, ktorí svoju robotu odvádzajú na 200%.
Bezmenný album obsahuje trinásť rôznorodých skladieb. Väčšina z nich je veľmi pohodová a odráža sa na nich fakt, že album vznikal v divadle v Hlohovci, bez šibeničných termínov, tlakov, jednoducho v pohode. Dosť neobvyklý jav na slovenskej hudobnej scéne, ale vydavateľstvo je určite spokojné s tým, že takýto prístup k práci formácii nakoniec povolili. Vznikol tak totiž veľmi kvalitný album. Do sveta ho uviedol singel Kým stúpa dym.
Táto skladba celý album uzatvára a je v nej možné zachytiť hlas Richarda Mullera. Vynikajúca skladba, no ani náhodou nie najlepšia z tých, ktoré album ponúka. Ako singel sa však naozaj hodí. Podporená je veľmi dobrým videoklipom. V jeho úvode i závere je možné vidieť zábery z nahrávania a zvyšok tvorí kapela hrajúca na lúke. Pohoda. Príjemná a nenásilná. Hodná mena IMT Smile.
Tásler ma dokonale zafarbený hlas. Keby bol svojho času doštudoval školu, na ktorú začal chodiť a dnes by bol z neho farár, kostoly by boli plné. Nič sa nedá robiť. Jeho slovám je jednoducho nutné uveriť. Najlepšie vyznieva v skladbe Nič nie je isté, ktorá po dvojminútovom rockovom intre celý album otvára. Zaujímavé však je, že ak intro vykazuje rockový základ, spomínaná skladba už má balkánsky nádych. Nechýba harmonika a opäť pohoda.
Tento album je veľmi rôznorodý, čo je len v jeho prospech. Nezačne totiž nudiť. Ostrých rockových skladieb je minimálne. IMT Smile citeľne poľavili. Celkovo toto dielo vyznieva tak, že tri roky odlúčenia (hoci mnohí z hudobníkov, ktorí na albume spolupracovali, sa podieľali i na Ivanovom sólovom albume) im veľmi prospeli. Veľmi zaujímavo je spracovaný i booklet. Zaujímavý papier. Trochu prekáža farebné zladenie. Titulná strana obalu ani náhodou nepôsobí na pultoch obchodov lákavo. Ale dôležité je predsa vnútro.
V booklete nechýbajú texty, niekoľko fotografií a potrebné informácie. Osobitnou kapitolou sú texty. Všetky sú z pera Vlada Krausza. Bolo by aj na zamyslenie, keby to bolo inak. Jeho slovné hračky, napríklad v skladbe Jeleň je len jeleň, sú na nezaplatenie. Vlado Krausz ako textár totiž Táslerovi nesmierne vyhovuje. Jeho texty sú miestami možno náročné, ale hlavne sa na nič nehrajú. Sú odrazom dnešnej doby. To, v spojení s Táslerovým hlasom nemôže znamenať nič iné, iba úspech. A ten sa s týmto albumom určite dostaví.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003

01. Intropunk
02. Nič nie je isté