Doparoma, tak sme sa predsa dočkali! O formácii Venner sa toho už popísalo viac než dosť. A tak ju museli vnímať i tí, ktorí sa zaoberajú hudbou, ktorú skupina produkuje, ale i tí, ktorí sa považujú za bežných hudobných spotrebiteľov.

Doparoma, tak sme sa predsa dočkali! O formácii Venner sa toho už popísalo viac než dosť. A tak ju museli vnímať i tí, ktorí sa zaoberajú hudbou, ktorú skupina produkuje, ale i tí, ktorí sa považujú za bežných hudobných spotrebiteľov. Občas sa objavila nejaká skladba, ktorá preletela éterom, občas prebleskli nejaké informácie. Dnes je konečne na svete kompletný album. Ešte skôr, než sa dostal do rúk širokej verejnosti, v susedných Čechách ho už stihli označiť za hudobnú udalosť roka. Už pri počúvaní prvej skladby je jasné, že sa vôbec nemýlili. A čo potom celý album?
Ponúka lahôdku za lahôdkou, prekvapenie za prekvapením. Obsahuje jedenásť skladieb a každý hudobný „fajnšmeker“ musí byť z nich na mäkko. Dve skladby sú v slovenčine, zvyšok tvorí angličtina. Celý komplet trvá bez pár sekúnd 45 minúť a správnemu hudobnému „nenažrancovi“ (teda i mne), to musí pripadať strašne málo. Veľmi kvalitná, moderná, súčasná elektronická hudba. Všetko prepracované to posledného tónu a čisté ako kalich kvalitného vína.
Ak by niekto chcel porovnávať, tak kedysi na Slovensku fungovalo zoskupenie B3. Trošičku, okrajovo, jemným šuchnutím, by sa album skupiny Venner dal prirovnať k ich tvorbe. Venner je však omnoho prepracovanejší, namakanejší, jednoducho svetovejší. Ich hudba je nadčasová. Veľmi zaujímavé texty. Za tými anglickými sa neskrývajú žiadne unudené frázy o ničom. Stačí sa započúvať. Rovnako kvalitné sú i dva slovenské výtvory.
Kto je vlastne Venner? Simona Danielová, Daniel Dihány a Pavol Hubiňák. Trojica, ktorá (s prispením niekoľkých známych, či menej známych hostí ) dokázala, že i na našom malom Slovensku sa dá robiť hudba na svetovej úrovni. Simona je vynikajúca speváčka, so zvláštnym, nebojím sa tvrdiť, že až barovým zafarbením hlasu. Jana s Mishou (hoci ani jednej neodopieram ich veľkú kvalitu) sa môžu začať triasť.
Light je album, ktorý tu jednoducho chýbal. Prináša svieži dych do vydýchaných vôd domácej hudobnej scény. Upáľte ma, ale ani za nič neodvolám to, čo si o ňom myslím, teda, že je jednoducho dokonalý. Ak toto nebude pri najbližšom odovzdávaní hudobných cien album roka, tak je to prinajmenšom na zamyslenie.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003
Celkový čas: 44:36

01. What I Need