Skutočne VEĽKOU PALICOU by som nakládol tomu, kto poukladá dohromady i osem rokov staré piesne a urobí z toho súčasný predajný artikel pod honosným názvom.

Skutočne VEĽKOU PALICOU by som nakládol tomu, kto poukladá dohromady i osem rokov staré piesne a urobí z toho súčasný predajný artikel pod honosným názvom. A nie raz, ani dvakrát, ale najradšej hneď niekoľkokrát za sebou. To už naozaj nepomôžu ani KOMÁRE, ktoré priletia, keď si nezapnem RÁDIO, ale tento výber. VČERA SOM MUSEL BYŤ ZLÝ a dnes je to ešte horšie. Čo sa stalo, že som si kúpil tento výber, keď som navštívil HYPERMARKET?
Asi som bol naozaj smutný. Ale pri jeho počúvaní O HUMOR JE POSTARANÉ a všetko je ALL RIGHT. Takže VIETE ČO MI MôŽTE! Aj tak si dosnívam svoj KALIFORNSKÝ SEN a potom pozdravím svoju starú a poviem jej „CHYTÍM ŤA ZA RUKU“. Ona sa na mňa iba unudene pozrie a sucho precedí cez zuby: „JA TO NEKOMENTUJEM“. Už mi jasné , že začať si niečo s ňou bol jasný OMYL. A tak si beriem svoju dosku, do uší vrážam slúchadla, pustím si na plno najnovšiu Skate Party a valím ulicou (s VEĽKOU PALICOU) ako SPUTNIČNIJE SABAKI. :)
Ak som niekoho vytočil hneď pri úvodných riadkoch, nebol to zámer. Iba som sa trochu pohral s názvami skladieb, ktoré sa nachádzajú na najnovšej skladačke vydavateľstva Universal Music. Okrem toho sú do nej vsunuté i skladby interpretov, ktoré svojho času zastupovali iné vydavateľstvá. Na albume však možno nájsť i niekoľko kapiel, ktoré pravdepodobne dodnes nezastrešuje žiadne vydavateľstvo a je to škoda. Samozrejme, pri tomto výbere nejde o to kto koho vydáva, ale o muziku.
Skladačka je zameraná na určitú skupinu populácie. Mladú generáciu, ktorá svoj voľný čas venuje jazde na „doske s kolieskami“. Vo svojej záľube objavili zmysel života a k tomu patrí aj „ich“ muzika. Ide o „veselú muziku“ plnú bubnov a gitár. Doplnenú o jednoduché, no zároveň veľavravné texty. Čím rýchlejšie, tým lepšie. Niečo ako kapela Offspring (žijú ešte?) na domáci spôsob. Jedno je isté. Pri počúvaní tohoto výberu sa poslucháč nudiť nebude.
Má to grády od začiatku až do konca. Netreba v tom hľadať zmysel. Treba si to užiť. Zapnúť čo najhlasnejšie a nechať sa „oblbnúť“. Priznávam, že hoci nie som zástancom takejto muziky, pri tejto skladačke som si naozaj užil.
Výhodou je, že poslucháč prostredníctvom tohoto výberu objaví niekoľko kapiel, ktorých tvorba sa v rádiách (bohužiaľ) „nenosí“. Zvyšok už tvoria osvedčené hity rokov minulých.
Napriek tomu, že na túto cieľovo zameranú skladačku jednoznačne patria, je zarážajúce, že sú medzi nimi i osem rokov staré hity. Takisto je na uváženie zaradenie starej skladby skupiny Nuda, ktorá má v súčasnosti už nový singel, ale zatiaľ ju nezastrešuje žiadne vydavateľstvo. U toho, kde vydali svoj debut zmluva vypršala a nový sa hľadá. A tak sa tu objavuje stará, ale dobrá vec. A toto je jediné, čo sa dá tomuto výberu vytknúť. Milo prekvapí zaradenie skupiny HEX. Príjemné je tiež zistenie, že skladby zapadajú jedna za druhou ako kocky detskej skladačky a v komplete tak vytvárajú veľmi dynamický a príjemný celok.
Nemožno nespomenúť veselo ladený obal, ktorý sa naozaj vydaril. Snáď len strohých informácií o jednotlivých skladbách mohlo byť viac. Nie, určite si túto zostavu nebudem púšťať stále dookola, ale je isté, že časom sa k nej určite vrátim.
Či chcem, či nie, musím zostavovateľovi tohoto kompletu, pánovi Lamošovi vysloviť svoj obdiv. Vytvoril ucelenú skladačku, ktorá si bezpochyby nájde svojich priaznivcov. A dovolím si zdôrazniť slovo ucelenú, pretože to je v súčasnosti pri zostavovaní rôznych výberov skutočne vzácnosťou.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003

01. Veľkou palicou II. (Iné Kafe)
02. Komáre (O.B.D.)