Na rozdiel od väčšiny Methenyho nahrávok vyžadujúcich množstvo príprav a komplikovanej nahrávacej techniky, pri platni One Quiet Night si Pat vystačil iba s jedinou akustickou gitarou a mikrofónom.

Na rozdiel od väčšiny Methenyho nahrávok vyžadujúcich množstvo príprav a komplikovanej nahrávacej techniky, pri platni One Quiet Night si Pat vystačil iba s jedinou akustickou gitarou a mikrofónom. Forma sólovej nahrávky nie je v jeho prípade žiadnym prekvapením, pretože Metheny popri práci so svojou regulérnou skupinou pomerne často vyhľadáva aj komorné formy hudobnej realizácie.
V poslednej dobe to boli napríklad štúdiový i koncertný album, oba realizované v triu, ale i rozličné spolupráce s inými umelcami, z ktorých sa aktuálnemu sólovému projektu svojim charakterom najviac približuje akustické duo s kontrabasistom Charlie Hadenom, Beyond The Missoury Sky.
Hoci je One Quiet Night dielom jediného muzikanta, kontrabas Charlieho Hadena je tu suplovaný basovými strunami Methenyho baritónovej akustickej gitary, jediného nástroja, pomocou ktorého vznikla táto osobitá sada skladieb. Ich atmosféra je umocnená tým, že väčšina z nich vznikla bez playbackov, ako záznam bezprostredných improvizácií zaznamenaných počas jedinej jesennej noci, 24. novembra 2001. Spomenutá baritónová gitara, nové dielo kanadskej staviteľky Lindy Manzer (Methenyho dvorná dodávateľka nevšedných akustických nástrojov), bola spolu s „nashvillským“ hlbokým ladením (ADGCEA) najvýraznejším zdrojom inšpirácie pre vznik tejto nahrávky.
Záznam pôvodne vznikol výlučne pre Methenyho súkromnú potrebu, ten však neskôr pri jeho počúvaní usúdil, že špecifická nálada potichu hraných akustických improvizácií mu otvorila dvere do sveta, ktorým sa už v podvedomí dlhšie zaoberal. Metheny, ako fenomenálny gitarista a skladateľ, si tu zachoval spontánnosť hudobných myšlienok „vyslovených“ bez konceptov a príprav a zároveň pritom ani nezavadil o schematické postupy či iné barličky. Z dvanástich skladieb sú tri postavené na témach iných skladateľov (Harris, Jarrett, Marsden) a z improvizovanej sady sa mierne vyčleňujú ešte dve dodatočné skladby, ktorými Metheny koncom roku 2002 doplnil komplet, v tej dobe už určený na vydanie.
Intímna atmosféra noci a tichej, osamelej meditácie je lietmotívom celej platne. Kto sa nechá pozvať do tohto nanajvýš príjemného zvukového prostredia, vychutná si ho najlepšie práve v tom čase, kedy bolo stvorené, teda v noci.

Vydavateľstvo: Warner Music 2003
Celkový čas: 65:41