Vo väčšine prípadov je veľmi ťažké zamilovať si soundrtrack bez toho, aby sme vzhliadli film ku ktorému patrí. V prípade soundtracku k filmu Chicago bola situácia úplne iná.

Vo väčšine prípadov je veľmi ťažké zamilovať si soundrtrack bez toho, aby sme vzhliadli film ku ktorému patrí. V prípade soundtracku k filmu Chicago bola situácia úplne iná. Najskôr sa o filme začalo hovoriť v súvislosti s ocenením Oscar. Potom prišiel singel v podaní Anastacie a následne na to už bol soundtrack v predaji i na našom trhu. Len filmu nikde. Hravo sa dalo skočiť do niektorého zo susedných štátov, kde sa postupne objavoval vo filmovej distribúcii. Ja osobne som ho vzhliadol už pred niekoľkými mesiacmi v Poľsku. Rozoberať filmový príbeh nemá význam. Na to sú iné média, iné internetové strany, iní ľudia. Snáď len toľko, že je to film skutočne výborný a už sa neviem dočkať, kedy dorazí i do našich kín, aby som si ho pozrel ešte raz. Samozrejme, ide o muzikál. A našťastie, keď sa úspešný muzikál prenesie na filmové plátno, vždy to stojí za to. Ani v tomto prípade to nie je inak.
Neoddeliteľnou súčasťou muzikálu je samozrejme hudba. A táto je priam skvostná. Vynechávam film a vrhám sa výhradne na hudbu, ktorú ponúka i toto CD. Atmosféra albumu prenesie poslucháča bez veľkej námahy do obdobia, keď hudbe vládol jazz a swing. V prípade tohoto albumu nemožno očakávať žiadnu komerciu. Samozrejme, až na záver albumu, ale o tom neskôr.
Hudba na tomto albume je výnimočná svojou nadčasovosťou. Keby ju poslucháč počúval zo starej práskajúcej platne, môže sa zblázniť blahom. Práskanie moderné CD samozrejme neposkytuje. Ale to nie je chyba. Hudba očarí.
Prekvapením je spevácky výkon herečiek Catherine Zeta - Jones (stvárňuje postavu menom Velma Kelly) a Renée Zellweger (Roxie Hart). Ide samozrejme o hlavné predstaviteľky a dá sa povedať, že film dotiahli i svojim spevom do grandióznosti. Je až neuveriteľné, ako sa v niektorých hercoch vďaka takýmto úlohám nájdu skryté talenty. Nedávno o svojich speváckych schopnostiach presvedčili Ewan McGregor a Nicole Kidman v muzikáli Moulin Rouge a už aj majú nasledovníkov. Nemožno tiež opomenúť významnú mužskú úlohu. Tej sa tiež bravúrne zhostil Richard Gere a na tomto soundtracku pôsobí veľmi dobre.
Album ponúka 18 skladieb. Poslucháč má možnosť vypočuť si 14 (ak videl divadelnú verziu muzikálu, tak dobre známych) muzikálových pesničiek. Jasným ťahákom je skladba Cell Block Tango ukrytá pod číslom štyri.
Jedna z najdlhších skladieb, vďaka ktorej sa divák, či poslucháč dozvedá o osudoch jednotlivých hrdiniek. Zaujímavé na nej je, že v nej zaznie i maďarčina. Na albume je tiež filmová hudba Dannyho Elfmana. A to hneď v dvoch "kúskoch". Samozrejme, ide o scénickú muziku.
No a záver albumu už patrí dvom vychyteným skladbám. Tie sa objavia v závere filmu pod záverečnými tiulkami. Na prvej sa predstaví originálna Macy Gray v spoločnosti Queen Latifah a Lil´ Kim. Sú vynikajúce. A čo je ešte potešiteľnejšie, hudba ich pesničky je prispôsobená štýlu, v ktorom sa nesie celý soundtrack.
No a na záver Anastacia v singlovom hite Love Is A Crime. Pesnička i speváčka dostatočne známe. Takže to hádam netreba ani komentovať. A práve toto je skladba, kde sa zvuk práskajúcej platne na okamih objaví. Takže si to treba vychutnať. Ide o skutočne famózny komplet. Samozrejme, tých ktorí sú naladenejší na komerčnejšiu strunu moc nenadchne. Ale milovníka kvalitnej hudby jednoducho unesie do hudobnej rozprávky. Odporúčam však všetkým. A možno bude ešte lepšie ísť si pozrieť najskôr film a potom si zaobstarať soundtrack. Tá možnosť sa konečne blíži. Film v týchto dňoch prichádza našťastie i do našich kín. Krásny zážitok.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2003

01. Overture / And All That Jazz
02. Funny Honey