John „Cougar“ Mellencamp (nar. 7. októbra 1951) nieje žiadna detská hviezda, ako by sa mohlo zdať podľa chlapčenskej tváre na obale jeho najnovšieho CD.

John „Cougar“ Mellencamp (nar. 7. októbra 1951) nieje žiadna detská hviezda, ako by sa mohlo zdať podľa chlapčenskej tváre na obale jeho najnovšieho CD. Pod menom John Cougar začal svoju kariéru rockového pesničkára už koncom sedemdesiatych rokov a trvalo takmer desaťročie, pokým sa vymanil z tieňa výrazovo dosť príbuzného Brucea Sprinsteena. V súčasnosti má už JCM zabezpečenú vlastnú identitu a za sebou dostatok serióznych úspechov na to, aby sa mohol spokojne obzrieť, kadiaľ doteraz jeho cesta viedla.
Pri dnešnom retrospektívnom pohľade do „spätného zrkadielka“ sa mu pravdepodobne zjavila aj vlastná detská tvár, ako spomienka na dobu, v ktorej sa vnárali do živnej pôdy jeho hudobné korene. To je kľúč, ktorý vedie k pochopeniu nielen obalu, ale aj obsahu CD „Troble No More“.
Na rozdiel od doterajšej autorskej tvorby na rozhraní (hard) rocku, popu, folku a country – štýl označovaný súhrnne ako Heartland Rock – je nový Mellencampov projekt zložený zo samých coververzií. Nachádzajú sa tu veci klasických bluesových osobností ako Robert Johnson či Willie Dixon, pesničky folkových spevákov, ktorých reprezentuje najväčší Dylanov vzor, Woody Guthrie, skladby v štýle coutry, ako aj tri tradicionály, z ktorých dva Mellencamp „vybavil“ vlastnými slovami.
Druhou zásadnou odchýlkou od jeho doterajšieho prejavu je naturálny, prevažne akustický zvuk albumu. Retrospektívny charakter hudby je zvýraznený aj spôsobom nahrávania. To prebiehalo očividne bez playbackov, zbytočných prikrášlení a dodatočného retušovania.
Atmosféra pripomína štúdiový spôsob práce Toma Waitsa, ktorý, okrem šťavnatej hudby, charakterizuje odozva miestnosti, mnoho rôznych nehudobných ruchov a vzájomná empatia zúčastnených. Ambientný zvuk bicích sníma spevácky mikrofón a spevák nahráva svoj hlas súčasne s kapelou. Výsledkom je autentická atmosféra a zvuk, ktorý je na prvé počutie možno menej príjemný, než väčšina doterajšej produkcie JCM, zato však má poslucháč pocit že je priamo zúčastnený na skúške kapely, ktorá si nezáväzne, no s o to väčšou chuťou prehráva svoje obľúbené pesničky.

Vydavateľstvo: Sony Music-Bonton / Columbia 2003
Celkový čas: 47:17