Sarah Brightman je akousi populárnejšou Ivetou Bartošovou z Anglicka. Tiež nevie čo vlastne chce. Na každom albume prichádza s nejakým iným štýlom.

Sarah Brightman je akousi populárnejšou Ivetou Bartošovou z Anglicka. Tiež nevie čo vlastne chce. Na každom albume prichádza s nejakým iným štýlom. Raz sú to árie, inokedy muzikálové melódie. Tentokrát prišla so zmeneným repertoárom. Prispôsobila ho názvu svojho albumu a pesničky odela do orientálnej podoby silne prešpikovanej popom.
Úvod je príjemným prekvapením. Titulná skladba jednoducho zaskočí. Temný úvod graduje v divokú noc v háreme plnú decibelov. Ani na chvíľu však nevybočuje z orientálneho podtónu. Vynikajúca skladba. Ale tým to aj celé končí. Pretože za touto pesničkou nasleduje ďalších trinásť, navlas podobných skladieb. Rovnaká melodická linka, rovnaký hlas. Nuda prichádza už so štvrtou skladbou. Je to však veľká škoda. Hoci má Sarah hlas vycibrený pre operetné melódie, je isté, že by sa dokázala presadiť i v populárnej hudbe. Album Harem mal byť práve týmto pokusom. Bohužiaľ, ak sa štrnáť pesničiek tmelí po rovnakej ceste a rovnakým tempom, nie je to žiadna sláva. Nápad to bol dobrý, ibaže nedotiahnutý dokonca.
What A Wonderful World je trochu neohrabanou verziou niekdajšieho Sinatrovho megahitu, z ktorého si speváčka vypožičala refrén a ani sa moc nesnažila zmeniť hudobnú líniu. Jedinou zaujímavosťou tohoto albumu je fakt, že jeho väčšiu časť nahrávala speváčka s Pražským synfonickým orchestrom. Hudobne je to na veľmi vysokej úrovni. Album znie čisto a hudba je profesionálne pripravená. Možno stačilo iba viac zapracovať. Zmeniť aranžmány a v konečnom výsledku neurobiť jednotvárnu masu.
Sarah vie spievať. I v tejto hudobnej rovine. Opäť síce prichádza na rozum zrovnanie s Ivetou Bartošovou. Obe majú rovnako jemné a chúlostivé hlásky. Sarah však na rozdiel od Bartošovej vie spievať. Pesničky z tohoto albumu by sa hodili ako podmaz k hradným slávnostiam ako populárna, ale príliš slávnostná muzika. Alebo na svadby. To čarovné slovo, ktoré sa pri tejto príležitosti používa najčastejšie by sa pri tejto hudbe naozaj vynímalo.
Situáciu nezachráni ani veľmi kvalitný obal. Opätovný návrat do tejto hudobnej rozprávky je priam nemožný. Mohla by z nej totiž niekoho rozbolieť hlava. Raj, ktorý sa speváčka snaží poslucháčovi albumom predostrieť, prípadne ho presvedčiť, že určite existuje a podľa nej takto vyzerá, je v skutočnosti celkom iný.

Vydavateľstvo: EMI, 2003
Celkový čas: 63:07

01. Harem