Willie Nelson sa vznáša v éteri nad panamerickými diaľnicami plnými obrovských truckov ako bielohlavý orol, ktorý je zároveň štátnym symbolom tejto krajiny.

Willie Nelson sa vznáša v éteri nad panamerickými diaľnicami plnými obrovských truckov ako bielohlavý orol, ktorý je zároveň štátnym symbolom tejto krajiny. Vďaka impozantnému vzhľadu kostnatého starca s šedivou bradou a dlhými indiánskymi vrkočmi, ale hlavne vďaka hudobnému prejavu, ktorý už toľkým generáciám šoférov a kovbojov padol ako na mieru ušité čižmy, sa v súčasnosti na jeho postavu možno s kľudom pozerať ako na ikonu a žijúcu legendu.
Popri menách ako Kris Kristofferson, Johny Cash, Keny Rogers či Hank Williams je Nelsonov hlas a autorský potenciál nadobro jedným z pilierov svetovej country hudby a americkej kultúry druhej polovice minulého storočia vôbec.
Willie sa narodil 30. apríla 1933 v texaskom For Worth, čo znamená že v tomto roku oslávil už svoje sedemdesiate narodeniny. Verejná časť oslavy sa odohrala pred zrakmi miliónov televíznych divákov a tisícok návštevníkov tribute koncertu v newyorskom Beacon Theatre zhromaždených pred pódiom, na ktoré prišli Nelsonovi zablahoželať iné veľké hudobné hviezdy a kolegovia. Boli medzi nimi generační rovesníci ako napríklad Ray Charles, ale hlavne predstavitelia súčasnej strednej a mladšej generácie, na ktorých mal Willie Nelson, bez ohľadu na ich žánrovú orientáciu, nejaký vplyv. A tak sa Nelson stal súčasťou vystúpení bluesrockových a rockových hviezd ako Eric Clapton, ZZ Top, John Mellencamp, Steven Tyler (Aerosmith), bláznivého Jamajčana Wyclefa Jeana, serióznych jazzových a folkových pesničkárov ako Paul Simon, Elvis Costello, Diana Krall a Norah Jones, a pochopiteľne aj zástupcov prvej ligy country od Shanie Twain až po Ray Pricea.
Na platni sa nenájde jedna slabšia skladba alebo interpret. Pokiaľ hosťujúci speváci sú zárukou toho, že svojim spevom dokážu spoľahlivo zaujať, rovnako tak aj zo všetkých zaradených skladieb vyžaruje sila melódie a nápadu, ktoré nemôže ohroziť ani menej vydarená, či viac-menej improvizovaná interpretácia hlavnej hviezdy. Záznam z koncertu pôsobí miestami, ako by ani Willie nestál na pódiu, ale s pivom v ruke sedel pred televíznou obrazovkou a mimovoľne sa triafal do povedomých melódií. Na hudobnú disciplínu evidentne viac dbali hosťujúce celebrity, než vekom uvoľnený oslávenec. Samozrejme, že sa dá hovoriť o sile atmosféry a daného, výnimočného okamžiku, a to je zároveň návod na správne pochopenie tohto CD. Nejedná sa o radovú platňu, ale o okamih doby, prejavenie zaslúženého rešpektu Willieho životu a osobnosti, ale v neposlednom rade i príjemnú prehliadku hostí, štýlov a srdečnosti, ktorá sála z každej drážky tohto hudobného nosiča. Je to platňa prekypujúca životom a kolektívnou silou ducha, ktorá poukáže často aj na nečakané súvislosti a význam jedného človeka pre nasledujúce generácie. Čo sa po koncerte dialo v zákulisí nevedno, ale čo-to už naznačuje zaradená skladba Tobyho Keitha: Whisky For My Man, Beer For My Horses!

Vydavateľstvo: Lost Highway/Universal 2003
Celkový čas: 57:57