Vplyv najčastejšie používaných dopravných prostriedkov Pokiaľ pre blues sťahujúce sa do miest je typický rytmus klepotu kolies vlaku poháňaného parnou lokomotívou, porovnateľne často používaným rytmom v tradičnej country hudbe je imitácia klepotu konských kopýt.

Práve v duchu tohto, mierne swingujúceho tempa sa nesie album dvoch starých otcov žánru, ktorý už dobrých sto rokov vládne americkému vidieku. Willie Nelson a Ray Price - každý z nich je známy predovšetkým ako sólový umelec - nespojili svoje hlasy po prvý krát a pre milovníkov žánru je ich ďalšia spolupráca prísľubom zaručeného zážitku.
Aby nik z tradicionalistov nebol sklamaný, vybrali si umelci pre túto príležitosť jedenásť skladieb, presne v duchu daných pravidiel a štýlovej sentimentality. O akustický hudobný doprovod sa postaralo päťčlenné kombo v zložení husle, akustické gitary, bicie, kontrabas a pedal steel gitara.
Ray Price (na obr.) je mužom povojnovej éry tradičnej country a honky tonk music, ktorý pevne držal zástavu nemennej podoby country aj v období, kedy jeho nashwillská podoba začala viac než koketovať s popom. Je považovaný za vynálezcu 4/4 country shuffle, ktorý bol v dobe začínajúceho rock and rollu nazývaný tiež Ray Price beat. Ako spevák sa vyznačuje sýtym znelým hlasom dobre rezonujúcim v spodných polohách. Ani v jeho 77 rokoch nie je poznať opotrebenie vekom! Jeho spojenie s Nelsonovým zvonivým, mierne nosovým témbrom je príjemným zvukovým kontrastom. Medzi dvomi odlišnými typmi spevákov, striedajúcimi sa vzájomne v slohách a refrénoch jednotlivých skladieb, pôsobí táto kombinácia zvukomalebne a vytvára príjemný kontrast, až mierne napätie.
Trochu komicky pôsobí, keď tieto dva dobové prototypy mužnosti spievajú texty, v ktorých sa striedajú mužské a ženské party. Pre amerických country puritánov by však bolo väčším prehreškom akékoľvek zanedbateľné vybočenie zo štýlovosti, než takéto, z hľadiska čistoty žánru, zanedbateľné etické otázky. Willie a Ray však nič také nedopustili a ponúkajú presne to, čo sa od nich očakáva a čo vedia najlepšie. Obaja podali skvelý výkon a zostali pritom pevne stáť na svojom piedestáli siahajúcom už počas ich života poriadne vysoko.

Vydavateľstvo: Lost Highway / Universal 2003
Celkový čas: 31:15