Len prednedávnom sme tu mali princeznú R´n´B Ashanti a dnes sa hlási o slovo ďalšia sexy lady s prirodzene čokoládovou pokožkou a neprirodzene rovnými vlasmi, titulovaná pre zmenu ako kráľovná hip-hop soulu.

Len prednedávnom sme tu mali princeznú R´n´B Ashanti a dnes sa hlási o slovo ďalšia sexy lady s prirodzene čokoládovou pokožkou a neprirodzene rovnými vlasmi, titulovaná pre zmenu ako kráľovná hip-hop soulu. Hoci z po technickej stránke je dosť ťažko určiť kde presne sa nachádza hranica medzi soulovou a rhythm-and-bluesovou esenciou spevu v znamení hiphopovej produkcie, rozdiely medzi týmito dvomi divami sa však zračia celkom zreteľne. Pokiaľ Ashanti je orientovaná hlavne na príťažlivosť a zvodnú interpretáciu šikovne napísaného a poslucháčsky prítulného materiálu, zemitejšia Mary J. Blige dokáže zas pritvrdiť a viac než o lepkavosť svojich piesní sa opiera o silu prežitku, ktorým je jej spev prešpikovaný skrz naskrz. Pokiaľ zapojíme trocha literárnej obrazotvornosti, možno si tieto dva ženské prototypy, pre ilustráciu, predstaviť i v takejto štylizácii: R´n´B princeznú ako prítulné mačiatko a soulovú kráľovnú odetú v priliehavom latexe s donucovacím prostriedkom v ruke.
Ashanti sa dokáže vcítiť do ponúknutej role a Mary nepotrebuje nič viac, než retrospektívny pohľad na vlastný život, svoj hlas a zvyšok dotvorí jej vnútorná sila a talent.
Mary J. Blige sa síce autorsky spolupodieľala na väčšine trackov, ale pri príprave albumu Love In Life bol hlavným mužom v pozadí výkonný producent P. Diddy. Jeho angažovaním Mary opätovne nadviazala na úspešnú spoluprácu na jej, dnes už klasickom debute z roku 1992, ktorým bolo CD „Whats the 411?“. P. Diddy sa postaral prakticky o všetky skladby s výnimkou jednej, ktorú dodal Dr. Dre. Album má nádych starej školy, ktorú reprezentoval napríklad Notorious B.I.G. Nájdeme tu pevný beat a strohú inštrumentáciu sledujúcu líniu tanečne orientovaných skladieb, alebo zvukomalebné rozhrania pre citlivých balád. Nie je tu nič naviac, než je naozaj potrebné na to, aby hudobný podmaz podporil silu výrazu spevu Mary J. Soulová kráľovná poskytuje svoju dušu ako na dlani, ale zároveň si ponecháva aj svoje drobné tajomstvá, aby jej príťažlivosť nestrácala elektrizujúce napätie z nepoznaného.
V hitovke „Love @ 1st Sight” sa pridáva raper Method Man a v roli hostí sa objavia i ďalšie osobnosti žánru ako Jay-Z, Eve a 50 Cent. Samozrejme že v prvom rade ide o komerčne orientovaný pop – nakašírovanú ilúziu skutočnosti, ktorá má ďaleko od surového zvuku a neliehavej reality rapu z východného pobrežia. Nie každá fotografia však musí byť reálna. Ľudia majú radi i abstrakciu, čo iste radi potvrdia všetky komerčné rádiá. Hlavnou prednosťou CD zostáva vokálny prejav Mary J. Experimenty a hudobné napredovanie prenechali tvorcovia tohto profesionálne zvládnutého albumu iným. Dobre tak, každý nech radšej robí čo vie.

Vydavateľstvo: Geffen / Universal 2003
Celkový čas: 74:10