Kamufláž je podľa slovníka cudzích slov zakrývanie, maskovanie. Členovia skupiny Camouflage si asi zakrývajú vlastné oči, aby nevideli, aký rok sa píše na kalendári.

Kamufláž je podľa slovníka cudzích slov zakrývanie, maskovanie. Členovia skupiny Camouflage si asi zakrývajú vlastné oči, aby nevideli, aký rok sa píše na kalendári. Prípadný poslucháč musí byť asi veľkým priaznivcom, a najskôr aj pamätníkom tohto žánru, ktorý nie je o nič živší než latinský jazyk, aby si ešte v dnešnej dobe vychutnal syntetický zvuk tohto nemeckého tria. Camouflage je zároveň pop – v tom ako kĺza po povrchu – aj underground – v tom ako sa snaží bojovať s veternými mlynmi. Aranžmány opakujú vzorce a zvuky, ktoré vznikli a umreli s imidžom Depeche Mode. Melódie si uchovávajú popové maniery spred dvadsiatich rokov. Programátorská a zvukovo-dizajnérska úroveň špičková, umelecká invencia na úrovni IQ Pentia IV. Skladby pôsobia vygenerovaným dojmom, ako keď počítač dostane výber toho najlepšieho zo synthie-popu 80-tych rokov a má za úlohu stvoriť kompiláciu.
Karneval? Skanzen? Kamufláž! ...Comeback? Radujme sa, Camouflage sú teda po ôsmych rokoch späť, aby na nás vypúšťali svoju hypnotickú dymovú clonu. Kto sa do nej ponorí, tomu treba popriať šťastné tápanie. Howgh! Ba predsa ešte niečo. Album Sensor vychádza v bakelitovej krabičke, ktorá svojimi zaoblenými rohmi, nie však rozmermi, imituje obaly, ktoré sú poznávacím znakom pre progresívny zvukový formát DVD-Audio.
Kamufláž? Normálka! Iste ste už videli na tržnici „značkové“ šušťáky Abbibas. Ešte že Camouflage držia krok s vývojom ochrannej technológie a zaopatrili svoj výtvor logom Copy Control. Veď predsa kopírovanie zabíja hudbu! Len či už v tomto prípade nejde iba o hudobnú agóniu umelo udržiavanú pri živote pomocou prístrojov?

Vydavateľstvo: Polydor / Universal 2003
Celkový čas: 62:23