Keby to neznelo paradoxne, dalo by sa o Sealovi povedať, že patrí k popredným predstaviteľom hudobného žánru zvaného Blue Eyed Soul. Jeho návrat po piatich rokov sa odohráva v duchu príjemnej zmesi moderného R&B, tanečných rytmov, popových melódií a zamilovaných balád, na aké sme zvyknutí skôr od bielych predstaviteľov tohto žánru, než od vitálnych čokoládových džentlmenov.

Keby to neznelo paradoxne, dalo by sa o Sealovi povedať, že patrí k popredným predstaviteľom hudobného žánru zvaného Blue Eyed Soul. Jeho návrat po piatich rokov sa odohráva v duchu príjemnej zmesi moderného R&#B, tanečných rytmov, popových melódií a zamilovaných balád, na aké sme zvyknutí skôr od bielych predstaviteľov tohto žánru, než od vitálnych čokoládových džentlmenov.
Pudovosť a živelnosť sú tu nahradené inteligenciou a vytríbeným vkusom. Je to hudba, ktorá nemrhá zbytočne prázdnymi gestami, ale kontroluje a koncentruje emócie, podobne ako lupa násobí silu slnečných lúčov. Keby bolo možné zhmotniť tóny a atmosféru piesní na Sealovej „štvorke“, vyzerali by najskôr ako nejaká exkluzívna vzdušná architektúra s priestrannými interiérmi, do ktorých zhora prenikajú slnečné lúče.
Seal nepôsobí žoviálne uvoľneným civilným dojmom, ale dôveryhodnosť jeho estetickej štylizácie nemožno spochybniť. Nepatrí k čiernym sedlákom v šušťákoch, ktorí sa potrebujú ovešať zlatom aby si ich niekto všimol. Sealov vkus v obliekaní, a v celkovom prejave navonok prezrádza kvalitu, ktorá ide o to viac do hĺbky, o čo decentnejšie sa prejavuje navonok.
Mnohé naznačuje už netradičný obal CD s perfektne zladenou tlmenou farebnosťou a reliéfnym prelisovaním spevákovho mena, ako aj časti portrétu jeho umelecky zjazvenej tváre.
Seal pôsobí výnimočným dojmom rovnako vzhľadom ako aj hlasovo. Jeho spevácky prejav je hlavným nositeľom emócií. Farba jeho hlasu, akcenty a dynamické skoky, orchestrálne aranžmány, nápadité zvukové štruktúry, profesionálne výkony muzikantov a zvukárov... ťažko by sme tu hľadali nejakú chybu či zaváhanie.
Klobúk treba zložiť pred prácou producenta Trevora Horna, ktorý ustrážil aby sa potenciál zúčastnených uberal jediným smerom. Všetko tu slúži spoločnému cieľu a nikto, vrátane samotného Seala, sa zbytočne nepredvádza. A že veci fungujú tak prirodzeným spôsobom ako tu, nie je vďaka náhode, ale najmä vďaka tomu, že obaja páni, Steal aj Horn, majú jasno v hlave, a ako sa zdá, nechýba im ani pokora.
Nahrávka pôsobí uprataným a vyváženým dojmom, v žiadnom prípade však nie sterilne!
Záverom ešte jedna poznámka k obalu. Je celý papierový a médium sa doň zasúva zboku, čo je nepraktické hneď z dvoch dôvodov. CD treba pri vyberaní uchopiť tak, že na potlačenej aj aktívnej strane zanechávame otlačky prstov a životnosť papiera tiež nieje neobmedzená – platí to zvlášť vtedy keď sa zvukový nosič vyberá a zakladá často, čo je v prípade tak kvalitnej hudby ako je táto viac než pravdepodobné.

Vydavateľstvo: Warner Music 2003
Celkový čas: 60:51