Lutricia patrí k tým spievajúcim dámam, ktoré – bez urážky – môžeme zaradiť skôr do starej školy. Pokiaľ by ste z jej spevu zacítili hlboké oduševnenie, nemožno sa diviť, pretože ako dcéra kazateľa a misionárky prišla Lutricia ponajprv do kontaktu so spirituálnou hudbou.

Lutricia patrí k tým spievajúcim dámam, ktoré – bez urážky – môžeme zaradiť skôr do starej školy. Pokiaľ by ste z jej spevu zacítili hlboké oduševnenie, nemožno sa diviť, pretože ako dcéra kazateľa a misionárky prišla Lutricia ponajprv do kontaktu so spirituálnou hudbou. V jej hlase cítiť však zároveň aj zemitú suverénnosť ako aj to, že hudbu vníma zároveň od pása smerom nahor aj nadol. Vďaka charakteristickému témbru by ju bolo možno zaradiť kamsi medzi Macy Gray a Anastaciu.
Lutriciina príslušnosť k starej škole sa prejavuje tým, že nezanedbáva melódiu, ale svoje piesne na nej stavia viac, než iba na zvukových a rytmických kolážach hudobných fragmentov digitálne pozliepaných na Pro Tools. Pri komponovaní sú zreteľné klasické, desaťročiami overené postupy. Hudobné štýly použité na CD sa pohybujú od R&#B, cez náznaky hip/hopu, až po motownovský soul a spirituálny gospel.
Sila aj slabosť kolekcie skladieb spočíva súčasne v ich chytľavosti a rozmanitosti. Skladba piesní na CD Metropolex je natoľko pestrá, až Lutricia pôsobí dojmom tak trochu nevyhraneného repertoáru. Popri súčasne znejúcich skladbách, ktoré často majú zjavné hitové ambície, sa na CD nachádzajú aj odkazy na hudbu prelomu sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Okrem klasického disco štýlu sa tu nájdu i festivalovo – apelačné songy v štýle hitu We Are The World, s opakujúcimi sa chorusovými refrénmi. To, čo kradne vietor z plachiet a mierne otriasa Lutriciinou dôveryhodnosťou, je citeľná snaha zapáčiť sa. Prílišné naliehanie, vysoké rotačné ambície viacerých piesní a nadbiehanie nemeckému typu publika sú čitateľné, akoby na obale nového albumu boli vytlačené palcovými titulkami.
Lutricia sa síce narodila v americkej Oklahome, ale známa je zatiaľ predovšetkým v Európe. Privial ju sem jej dobrodružný duch. Z pôvodného výletu so spolužiakmi za poznaním starého kontinentu sa stal život v švédskom exile. Možno že práve európske prostredie spustilo chemickú reakciu, vďaka ktorej je Lutricia výnimočná viac, než keby zostala doma v USA. Možno jej emócie vybičované síce dobrovoľným, no predsa len exilovým životným štýlom dodali hudbe to správne korenie.
Metropolex je už Lutriciiným tretím albumom. Napriek výhradám, ktoré sa týkajú predovšetkým občasných závanov ťažkých popových aróm, predsa len nad odstredivými silami spôsobenými týmito vnemami, prevažuje príťažlivosť jednotlivých skladieb (okrem Lutricie samotnej sa na nich podieľala napríklad i Macy Gray), zjav silnej osobnosti a roztomilá konzervatívnosť prinášajúca úľavu a potešenie všetkým, ktorí sú mierne nervózni z tínedžerského spôsobu chápania gramofónu. Tie smiešne veľké čierne kotúče z vinylu neslúžili vždy iba na skrečovanie, ale kedysi sa z nich púšťala aj hudba ...často práve taká, akou sa rada inšpiruje aj samotná Lutricia.

Vydavateľstvo: Universal 2002 / 2003
Celkový čas: 64:32